Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-12, 22:37
Medlem
tjenna har laddat ner en film .avi som jag vill bränna ut på min mac och nu undrar jag vilket program och hur ska jag göra.

Har hört lite om Toast titanium men man måste vara medlem för att ladda ner det. Får väll bli det om jag inte får hjälp

Har laddat ner Burn som jag bränt en i divX format men min dvd verkade inte klara det och när jag ska bränna i annat format står det att den vill konvertera filen till MPEG4 och när jag gör det så blir det ett "oväntat fel" under konverteringen.

Det finns inget program som följer med mac man kan använda ???
Citera
2009-03-12, 22:58
Medlem
ah.huevos avatar
Mata in en brännbar skiva, den dyker upp på skrivbordet. Öppna skivan, drag önskade filer in i mappen och tryck på bränn. Easy as that
Citera
2009-03-13, 17:37
Medlem
Ville låna tråden, då ja helst inte vill starta nya trådar helatiden.

Jag har laddat ner en massa mp3låtar som jag tänkte bränna så de funka på stereon, bilen och så vidare. Har programmet Toast 10.

Jag stoppar in en skiva, öppnar toast och väljer "Audio" och där väljer jag "Audio CD" där de står att de ska funka på bilstereon, hemmet och andra ställen.

Överför 10 mp3låtar och trycker på bränn och den bränner. När allt är klart och skivan kommer ut så testar jag på stereon och de funkar inte, inte heller läser min Windows dator av skivan, inte heller läser bilstereon av skivan.

Jag stoppar tillbaks skivan i maccen och så dyker den upp, och filformatet är AIFF. AIFF istället för cda? istället för wav? Var gör jag fel ? varför kan den inte läsa av ? Finns de kanske nån annan brännarprogram än Toast som är bättre ? Ska se om Nero finns för OSX..
Citera
2009-03-13, 17:43
Medlem
felstavadds avatar
AIFF är ljudformatet för CD-spår på macar, det ska funka mao.

Gör som tidigare inlägg testa med "Burn"; http://burn-osx.sourceforge.net/Pages/English/home.html

Men annars så ska det funka med Toast så jag vet inte vad det är för fel.

edit: Alternativt bränn cd:n i iTunes. Skapa en spellista, dra låtarna du vill ha, tryck på "bränn-knappen" som dyker upp nånstans.
Senast redigerad av felstavadd 2009-03-13 kl. 17:46.
Citera
2009-03-13, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
AIFF är ljudformatet för CD-spår på macar, det ska funka mao.

Men de betyder väl inte att min stereo, bilstereo, och Windows dator ska läsa av de ? Jag brände precis en skiva genom Nero på Windows datorn, samma mp3låtar och de funkade, då blev de cda format och både stereon och annat funkade. Hmm..

Ska testa "Burn" och se om de funkar..
Citera
2009-03-13, 17:50
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Men de betyder väl inte att min stereo, bilstereo, och Windows dator ska läsa av de ? Jag brände precis en skiva genom Nero på Windows datorn, samma mp3låtar och de funkade, då blev de cda format och både stereon och annat funkade. Hmm..

Ska testa "Burn" och se om de funkar..

Som jag skrev, bränner du en CD skiva i Toast så ska dina spelare, oavsett PC/bil/hemma ta dem. AIFF är liksom bara ett vanligt format på CD-ljud, motsvarar WAV eller vad det heter på Windows (det var länge sen jag kollade namnen så ta det inte som en sanning).

Jag bränner mina CD:s i Toast och spelar dem på datorn påjobbet, hemma, i bilstereon, på tjejens stereo. Så det ska funka i vanliga fall.

Kolla annars min edit om iTunes.
Citera
2009-03-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felstavadd
Som jag skrev, bränner du en CD skiva i Toast så ska dina spelare, oavsett PC/bil/hemma ta dem. AIFF är liksom bara ett vanligt format på CD-ljud, motsvarar WAV eller vad det heter på Windows (det var länge sen jag kollade namnen så ta det inte som en sanning).

Jag bränner mina CD:s i Toast och spelar dem på datorn påjobbet, hemma, i bilstereon, på tjejens stereo. Så det ska funka i vanliga fall.

Kolla annars min edit om iTunes.

Yes sir. Bränner på programmet "Burn" nu och ska se om de funkar... 30sek kvar

EDIT.

Japp, Burn verka fungera grymt bra. Nu e frågan om man ska slänga iväg Toast och ha Burn istället

Tack än en gång...
Senast redigerad av Pulse82 2009-03-13 kl. 18:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in