Men jag hittade inget om det när jag skummade igenom tråden. Jag gissar att det beror på att det är ytterst få som läst Rosings "skakande självbiografi" Innan jag fortsätter vill jag understryka att jag INTE köpt boken, utan fått den i present.
Boken lästes ut på några timmar och (som några säkert redan påpekat) jag är smått förvånad över att medförfattaren är journalist. Ska man inte kunna skriva korrekt svenska då?

Men, trots allt så är boken faktiskt underhållande. Tydligen så är inget av allt det negativa som hänt Lindas fel. Hon har fina ursäkter och syndabockar att skylla på för vartenda snedsteg hon gjort. Hon är en god människa, snäll, hjälpsam och generös, men hon har lidt svårt av sin dåliga självkänsla, varför kan inte alla förstå att det är därför hon har ett sånt behov av att synas? För att hjälpa läsaren att förstå henne lite bättre berättar hon om "traumat" som ledde till hennes bröstförstoring. Traumat som hon också lidit oerhört svårt av. När hon gick i femman (!) kallade killarna henne plankan för att hon inte hade fått några bröst än. Under hela tonårstiden mådde hon oerhört dåligt på grund av den hemska mobbning hon utsattes för. När hon var elva år. För att hon inte hade några bröst men alla andra tjejer hade det...
Mycket komiskt är det också att få veta hur det gick till när hon tog kola första gången. Hon visste inte vad kokain var, så hennes kille förklarade att det var samma sak som alkohol, inte alls så farligt. Eftersom hon aldrig trodde att han skulle utsätta henne för någon fara, så köpte hon hans förklaring. Hon var alltså 28 år och visste inte vad kokain var för något? Varför är jag inte övertygad?
Men det jag egentligen ville ta upp är något som tydligt bekräftar Lindas oförmåga att ta ansvar och konsekvenser av sina handlingar och hennes syn på sig själv som felfri. Som ett offer som mobbas av tidningarna och blir orättvist skandaliserad. (Hon skrev boken 2006, så hon trodde antagligen att det inte gick att hitta tre år gamla artiklar.)
Det handlar om "barturnen" hon gjorde med bland annat Robban Andersson. Enligt Linda är han "galen och extremt mediakåt ,och han förstod att allt han gjorde med henne kunde resultera i en löpsedel." En kväll var kvällspressen närvarade under deras arbetspass så de blev instruerade att "göra löpsedlar" (Det var då Robban började med att doppa snasen i en drink som lottades ut till publiken

)