2009-03-13, 09:34
Medlem
BaalZeBubs avatar
Jag gissar att man lite försiktigt kommer att nämna vissa invandrargrupper, men att då en expert får komma till tals och slå fast att inavel inte är en fråga om invandring, utan ... en klassfråga!

Sedan kommer man att lämna denna 'klassfråga' utan vettig förklaring, och koncentrera sig på svensk orter som Strömsund, där inaveln är hög och ger läkarna huvudbry med annorstädes okända sjukdomar.

http://www.medicinsktforum.com/Tidningsarkiv/Medicinskt-Forum-nr-5-06/Detta-satt-att-bedriva-primarvard-borde-sta-som-modell-for-primarvarden-i-stort/
Citera
2009-03-13, 09:50
Medlem
Synnerligen intressant ämne. Detta står dock som synopsis för Uppdrag granskning 18/3:

"Läkarna vet att kusinäktenskap kan leda till fosterskador. Men det vill inte svenska myndigheter berätta om."

Kusinäktenskap torde inte vara så vanliga inom svenska familjer, men desto vanligare inom kurdiska och övriga arabiska familjer, där det närmast är praktis. Så SVT kanske för en gångs skull gör en liten samhällsgärning och belyser just den probelamtiken.
Citera
2009-03-13, 11:56
Medlem
Såg en trailer för programmet igår kväll och den innehöll några korta uttalanden av en arabisk kvinna som berättade om sin inavlade son.
Det är med andra ord stor risk att medel-Svensson drabbas av informationsspridning i nästa vecka.
Citera
2009-03-13, 12:03
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rambergsjesus
Det är faktiskt ganska tydligt att många invandrare är inavlade, de har många gånger väldigt tydliga defekter, såg bl.a. igår en far och två söner som alla tre hade defekter som tydde på inavel.
Unibrows?
Citera
2009-03-13, 15:03
Medlem
Phenomenas avatar
Det ironiska i det hela är att pk-folket hävdar att massinvandring ska stoppa svenskarnas inavel. Så vitt jag vet så är det inte etniska svenskar som knullar våra kusiner. Hur ska invandrare sprida sina gener om de hela tiden prompt måste ta första bästa kusin.

Betänk att man som kusin har samma mormor eller farmor eller farfar/morfar. Fan vad vidrigt! Det är riktigt nära.
Citera
2009-03-13, 17:18
Medlem
I Norge skiver de om problemet... 50% gifter sig med kusinee

En majoritet av pakistanierna i Norge gifter sig med kusiner.
Som vanligt måste man söka information från norsk media.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article621443.ece

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/26/432858.html

googla; "søskenbarn" och "pakistanere" eller "innvandrergrupper"

Det jag undrar är om inavel gradvis påverkar inteligensen? gravt utvecklingsstörd eller normalbegåvad, ngn genetiker som kan svara?
Senast redigerad av Neida 2009-03-13 kl. 17:23.
Citera
2009-03-13, 17:29
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmx99
Såg en trailer för programmet igår kväll och den innehöll några korta uttalanden av en arabisk kvinna som berättade om sin inavlade son.
Det är med andra ord stor risk att medel-Svensson drabbas av informationsspridning i nästa vecka.

Gick han på alla fyra?

Tänk att det är dessa fyr-beningar som skall berika och ersätta svensken.

Folk blir upprörda när man kallar dem djur och så går de bokstavligen på alla fyra...
Senast redigerad av Nalin_Pekgul 2009-03-13 kl. 17:48.
Citera
2009-03-13, 17:52
Medlem
Fenrisulv!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phenomena
Det ironiska i det hela är att pk-folket hävdar att massinvandring ska stoppa svenskarnas inavel. Så vitt jag vet så är det inte etniska svenskar som knullar våra kusiner. Hur ska invandrare sprida sina gener om de hela tiden prompt måste ta förs.

Host host, men var fan har du hittat den informationen? Låter som en bautaskröna.....
Citera
2009-03-13, 19:51
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Världens rikaste man är en andra generations invandrare från mellanöstern .

Man behöver inte vara fattig för att vara inavlad. Titta bara hur den Habsburgska kungahuset var inavlad för några hundra år sedan och de var knappast några fattiglappar.
Citera
2009-03-13, 20:26
Medlem
A-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!
Host host, men var fan har du hittat den informationen? Låter som en bautaskröna.....

När jag läser i den här tråden börjar jag hålla med. Inavlen i landet måste motverkas med hjälp av högstående folk som araber och negrer.
Citera
2009-03-13, 20:46
Medlem
Phenomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenrisulv!

Det är bara läsa lite trådar här och där i diverse pk-trådar. Det är väl ett allmänt känt argument skulle jag tro. Jag har stött på det många gånger i alla fall.
Citera
2009-03-13, 21:20
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Man behöver inte vara fattig för att vara inavlad. Titta bara hur den Habsburgska kungahuset var inavlad för några hundra år sedan och de var knappast några fattiglappar.

Jo, förvisso men denna mannen har blivit rik på eget bevåg. Så jag tvivlar på att han är inavlad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in