2009-03-11, 09:41
Medlem
Hej.

Jag har tänkt mig att söka in till civilingenjörsprogramet med inriktningen industriell ekonomi. Mitt betygsnitt från gymnasiet är 18,9 och jag tror inte att det kommer räcka för att komma in på denna linje ( kommer även göra högskoleprovet men har inte så stora förhoppningar på det)

Undrar därför vilka olika alternativ jag har för att komma in på I. Är det möjligt att söka in till någon annat program för att sedan byta? Eller är det bättre att börja på ”öppen ingång” som finns tex på KTH. Är extremt sugen på att börja på just industriell ekonomi och ser inte riktigt något annat program som ett alternativ, är därför tacksam för alla tipps jag kan få.

Är nog ganska säker på att jag bara vill söka till Lund Linköping KTH och Chalmers

Tack på förhand
2009-03-11, 09:51
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Går väl att börja en del andra program och sedan hoppa över, dock är det ju ingen garanti. Beror ju lite på hur många som hoppar av ifrån I och så vidare.

Ett tips kan ju vara att höra dig för med studievägledarna på de olika skolorna (även om de verkar något inkompetenta i de flesta fallen så borde de sitta på informationen du söker)

/Bubba
2009-03-11, 09:56
Medlem
WordOfMouths avatar
Läs öppen ingång, så har du platsgaranti på I sen. Dessutom kan du välja kurser som matchar I-kurserna så att du slipper förlora någon tid. Enda nackdelen är väl att du inte lär känna din klass i början utan kommer in i den först år 2. Är du någorlunda social så är det dock inget större problem att komma in i klassen då.
2009-03-11, 10:07
Medlem
Problemet med öppen ingång på kth ( det är väll den enda skolan som har det?) är att man konkurrerar med de andra på öppeningång om platserna på I och om jag inte får tillräckligt höga betyg under första året så kanske jag inte kan välja I när det är dags för 2 :an stämmer inte detta?
2009-03-11, 14:02
Medlem
503s avatar
Sök nästa gång.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=584046

låser
/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem