2009-03-10, 23:46
Avstängd
Inte utan att man är besviken på sig själv för att man sket i gymnasiet. Det betydde ju ingenting och det kunde man ju kompletera med senare sa man till sig själv.

Nu är det så att jag har IG i sisodär 7 ämnen från gymnasiet och har inte läst en bok på två år. Jag hade gärna velat ta några kurser av rent intresse men nu känns det helt plötsligt väldigt kämpigt att börja med sådant som man redan läst.

Hur blir man snabbast behörig? Är det att beta av kurserna på komvux eller förberedande år etc.? Ämnena jag har IG i är bland annat Grekiska A+B, Historia B, Spanska B och sådana ämnen som jag känner mig ganska rökt på.

Jag ska sätta mig hos en syo så småningom men någon som kan klargöra lite?
Citera
2009-03-11, 08:44
Medlem
rayraviolis avatar
Hur ser det ut med behörigheten i kärnämnena? Grekiska, historia B m.m. kan ju knappast vara obligatoriska (beroende på vad du tänker läsa förstås). Fixa till behörighet och skriv högskoleprovet, skulle jag säga.
Citera
2009-03-11, 09:50
Medlem
flipsters avatar
Folkhögskola är ett bra alternativ om du vill läsa upp och få bra betyg, det brukar vara ganska enkelt att få höga betyg där. Dock vet jag inte hur många folkhögskolor som har spanska och grekiska.

Snabbaste sättet är väl att läsa på Komvux och tenta av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in