Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-01-28, 15:27
  #25
Medlem
bananajoe33s avatar
En kanske har mitt riktiga namn och han kan mitt användarnamn hit... har så sjukt mycket skrivet här som är privat... vad fan ska ja göra om de stämmer?
Citera
2017-01-28, 19:25
  #26
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananajoe33
En kanske har mitt riktiga namn och han kan mitt användarnamn hit... har så sjukt mycket skrivet här som är privat... vad fan ska ja göra om de stämmer?
Hoppas på att denne inte avslöjar det.

Och om denne avslöjar det på Flashback så kan du RPa det så kommer det inlägget raderas och den användaren bli avstängd illa kvickt.

Allt som sker utanför Flashback är dock av rätt naturliga skäl sådant som Flashback inte kan göra något åt. Vi kan radera inlägg med länkar där användare outas men det är också allt.

Så försök undvika att ge ut sådant som kan avslöja din identitet, eller använd olika konton på Flashback för olika syften.
Det är fullt tillåtet att ha flera konton, det är bara förbjudet att missbruka dessa (t ex genom att använda ett konto medans ett annat är avstängt, eller posta med båda kontona i samma tråd).

Så ha ett konto för att debattera känsliga ämnen och ett annat för mindre känsliga ämnen där du kanske riskerar att lämna ut information om dig själv.
Citera
2017-01-28, 20:34
  #27
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Hoppas på att denne inte avslöjar det.

Och om denne avslöjar det på Flashback så kan du RPa det så kommer det inlägget raderas och den användaren bli avstängd illa kvickt.

Allt som sker utanför Flashback är dock av rätt naturliga skäl sådant som Flashback inte kan göra något åt. Vi kan radera inlägg med länkar där användare outas men det är också allt.

Så försök undvika att ge ut sådant som kan avslöja din identitet, eller använd olika konton på Flashback för olika syften.
Det är fullt tillåtet att ha flera konton, det är bara förbjudet att missbruka dessa (t ex genom att använda ett konto medans ett annat är avstängt, eller posta med båda kontona i samma tråd).

Så ha ett konto för att debattera känsliga ämnen och ett annat för mindre känsliga ämnen där du kanske riskerar att lämna ut information om dig själv.


fick ett otroligt delerium(paranoid) av alla droger, hade varit vaken länge också.. så ni kan glömma detta inlägg.. skrev det när jag hörde röster och trodde folk var överallt, kollade på mig, pratade osv..
Citera
2017-01-28, 21:00
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Allt som sker utanför Flashback är dock av rätt naturliga skäl sådant som Flashback inte kan göra något åt.

Det är något jag har haft i tankar, men inte skrivit förrän nu när det kom upp diskussion om det.

Flashbacks regler gäller ju bara på Flashback. Utanför Flashback får man naturligtvis fråga om en person, som man träffar personligen eller har kontakt med via mail, Facebook eller annat ställe om den har ett visst användarnamn på Flashback. Sen är det upp till den personen om den vill svara, men dessa diskussioner måste hållas utanför den öppna delen av Flashback. I PM ser ju bara de som kommunicerar, men mottagaren kan ju rapportera ett PM, så för säkerhets skull bör man inte kalla personen vid namn i PM heller, om den inte har sagt att man får det.

Det är bara tankar jag har haft. Personligen misstänker jag inte att någon jag har andra kontakter med har ett användarnamn på Flashback.
__________________
Senast redigerad av jo5h2pe 2017-01-28 kl. 21:04.
Citera
2017-01-29, 06:04
  #29
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det är något jag har haft i tankar, men inte skrivit förrän nu när det kom upp diskussion om det.

Flashbacks regler gäller ju bara på Flashback. Utanför Flashback får man naturligtvis fråga om en person, som man träffar personligen eller har kontakt med via mail, Facebook eller annat ställe om den har ett visst användarnamn på Flashback.
[...]
Det är bara tankar jag har haft. Personligen misstänker jag inte att någon jag har andra kontakter med har ett användarnamn på Flashback.
Där är vi olika.

Personligen misstänker JAG att andra kontakter jag har även har konton här eller åtminstone är inne och läser.
Därför skulle jag aldrig använda mitt användarnamn här i ett annat sammanhang samt att jag inte diskuterar liknande ämnen på olika plattformar.
Kalla mig paranoid...

Vi har även i familjen olika konton här men vi känner inte till varandras nick. Fungerar då vi har olika intressen men är ju inte helt omöjligt att det i framtiden kan ställa till det med regel 1.07. Men det får vi i så fall ta då...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback