Den säger ju mig då, att troligtvis är spisen du har nu, endast trefas +jord. Ingen Nolla!
Och då e ju frågan, finns det Nolla i Väggen!?! Eftersom den nya spisens induktionshäll troligtvis går på 230V (en fas +nolla) och själva ungen går på 400V (två eller tre faser bara.)
Då är det enda alternativet, att öppna dosan i väggen, OM du inte har spänningsprovare!!
Har du inte det så, bör det komma fram FEM trådar alltså alla plintar i uttaget i väggen skall ha en tråd var för att du ska ha tre faser +Nolla +Jord.
[Ta gärna en bild,
Stäng av strömmen och innan du öppnar om du är rädd om dig!!!]
Men har du nu spänningsprovare, kan man prova och mäta mellan de fyra runda hålen allt eftersom.
Bild
Mellan
L1 - L2 = 400V
L2 - L3 = 400V
L3 - L1 = 400V
N - mot valfritt L = 230V
N - Mitten (Jord) = 0V