2009-03-15, 18:08
Medlem
MahaKalis avatar
Läs boken, de e 100ggr bättre!

Ciao!
Citera
2009-03-15, 23:34
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahaKali
Läs boken, de e 100ggr bättre!

Ciao!
Tyckte du filmen var riktigt bra också?
Citera
2009-03-18, 16:31
Medlem
filmtokigs avatar
First Blood "Tvekampen" som boken hette.

Författaren David Morrel är en sjön gubbe. utbildad inom överlevnad, antiterroristverksamheter m.m Kanske märks i filmerna
stallone besökte hans son på sjukhuset efter First Blood.
Morells son dog av skelettcanser 87.

lite snabbfakta bara.

Namnet John Rambo är en snubbe som kommer från
Ramberget, Hisingen, gbg.
Ganska kul.
Senast redigerad av filmtokig 2009-03-18 kl. 16:36.
Citera
2009-03-18, 18:07
Medlem
Svinpelss avatar
Filmen är så jävla bra. Sylvesters skådespeleri i slutet förtjänar bannemig en Oscar-statyett. Har inte läst boken men skall göra det inom kort.
Citera
2009-03-18, 19:32
Medlem
filmtokigs avatar
John Rambo, född 1661 i Philadelphia, Pennsylvania, Amerika som yngst av åtta barn och död 17 oktober 1741 i Gloucester County, New Jersey. John Rambo var en av de första svenskarna som invaldes i den lagstiftande församlingen för New Jersey. Han var dessutom domare i Gloucester Countys häradsrätt 1695-1697. Han gifte sig 1685 med Brigitta Cock, och paret fick 11 barn.

Fadern, Peter Gunnarson Rambo född 1612 i Göteborg och död 1698 i Philadelphia, Pennsylvania, var en av de första kolonisatörerna i Nya Sverige
Citera
2009-06-24, 00:02
Medlem
Jag såg filmen för första gången idag och skäms, hur har jag kunnat missa detta mästerverk innan?

Då jag inte sett många Stallonerullar hade jag förväntningar att detta skulle vara en helt vanlig "splatterfilm" om ni förstår hur jag tänker. Efter påtryckningar så laddade jag ner filmen och satte mig för att titta.

Jag kan säga så här, filmen var underhållning från början till slut. Alla actionscener var otroligt välgjorda, om än något för mycket skott. Filmen var realistisk om man jämför med andra filmer, bortsett från vissa scener. Fy fan vad bra.

Det blir till att spisa uppföljarna under sommaren, då alla ligger på den externa hårddisken. Enligt tråden ska ju uppföljarna vara bra (förutom 3an). Uppföljare är något jag i vanliga fall brukar undvika då urmjölkningsfaktorn är väldigt hög i vissa fall. Men jag ska ge resterande Rambofilmer en chans. Adios.
/Ett skamset Pastejkök
Citera
2009-06-24, 00:46
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket
Jag såg filmen för första gången idag och skäms, hur har jag kunnat missa detta mästerverk innan?

Då jag inte sett många Stallonerullar hade jag förväntningar att detta skulle vara en helt vanlig "splatterfilm" om ni förstår hur jag tänker. Efter påtryckningar så laddade jag ner filmen och satte mig för att titta.

Jag kan säga så här, filmen var underhållning från början till slut. Alla actionscener var otroligt välgjorda, om än något för mycket skott. Filmen var realistisk om man jämför med andra filmer, bortsett från vissa scener. Fy fan vad bra.

Det blir till att spisa uppföljarna under sommaren, då alla ligger på den externa hårddisken. Enligt tråden ska ju uppföljarna vara bra (förutom 3an). Uppföljare är något jag i vanliga fall brukar undvika då urmjölkningsfaktorn är väldigt hög i vissa fall. Men jag ska ge resterande Rambofilmer en chans. Adios.
/Ett skamset Pastejkök

Jag tror du har missat det som verkligen är bra med första Ramborullen.

Läs om du inte vill se om rullen, och finna det själv:
Citera
2009-06-24, 02:55
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastejköket

/Ett skamset Pastejkök
Var beredd på en av de sjukaste upplevelserna någonsin när du kommer till 4:an. Var även beredd på kåtslag när du kommer till 2:an, Julia Nickson-Soul i militärkläder är inte att leka med.
Citera
2009-06-24, 04:31
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpels
Filmen är så jävla bra. Sylvesters skådespeleri i slutet förtjänar bannemig en Oscar-statyett. Har inte läst boken men skall göra det inom kort.

Den här tråden passar nog dig (Stallone-lover)
https://www.flashback.org/showthread.php?t=942868
Citera
2009-06-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storbonden
Jag tror du har missat det som verkligen är bra med första Ramborullen.

Läs om du inte vill se om rullen, och finna det själv:

Visst förstod jag detta, det var en av anledningarna till att rullen höjde sig så långt över andra actionfilmer. Jag borde antagligen läsa boken också så jag får ännu mer "inblick" i berättelsen.
RonJeremyClarks: Tack för att du gjorde mig ännu mer sugen att se resten av filmerna
Citera
2009-06-25, 13:43
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpels

Stallones patetiska tal i slutet är inget annat än pinsamt. Stallones (bristande)skådespelarkompetens har länge varit upphov till många glada skratt i filmvärlden. Stallones pinsamma skådespeleri har ungefär samma storhet som det värdet man får om man inverterar summan av hans inkomster.
Citera
2009-06-25, 15:43
Medlem
petsetss avatar
Tycker denna film var oerhört bra, kan bero på att jag är ett fan av Rambo sen jag var liten. Grymma actionscener med grym skådespeleri gjorde filmen till en väldigt underhållande film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in