• 1
  • 2
2009-03-08, 19:39
Medlem
Norlins avatar
Jag skulle nog föreslå att du updaterar drivers till graffekortet innan du byter. Kan funka
Citera
2009-03-08, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norlin
Jag skulle nog föreslå att du updaterar drivers till graffekortet innan du byter. Kan funka
Hur gör jag det i Ubuntu?

Jag har aldrig uppdaterat några drivrutiner förut, då alla mina datorer har funkat väldigt bra.
Citera
2009-03-08, 19:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Det står inte något märke eller namn på Dell-kortet, men det är ett sådant man trycker ner i en skåra.
Som med alla kort, fin specificering.

http://reference.techpowerup.com/wik...PCIEx1_Bus.jpg
Vilken?
Citera
2009-03-08, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Som med alla kort, fin specificering.

http://reference.techpowerup.com/wik...PCIEx1_Bus.jpg
Vilken?
En brun skåra. AGP, alltså.

Jag upptäckte just när jag uppnade datorn, att grafikkortet inte har några kontakter i sig. Det går alltså inga sladdar till det. Så är det på denna dator som jag sitter vid nu.
Senast redigerad av Konn 2009-03-08 kl. 21:50.
Citera
2009-03-12, 21:24
Bannlyst
Om det är drivrutinerna (vilket jag inte tror) som är problemet, hur gör jag då för att uppdatera dessa i Ubuntu Intrepid?

Tack!
Citera
2009-03-12, 21:28
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Om det är drivrutinerna (vilket jag inte tror) som är problemet, hur gör jag då för att uppdatera dessa i Ubuntu Intrepid?

Tack!

Det här är fel forum det här är Windows forumet! Du ska fråga i Övriga operativsystem.
Citera
2009-03-12, 21:49
Medlem
Plottis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jastor
Det här är fel forum det här är Windows forumet! Du ska fråga i Övriga operativsystem.

True that. Ubuntu = inte windows
Citera
2009-03-14, 15:50
Medlem
Bredband??

Har du egentligen nåt bredband, eller sitter du på tele modem??
Att det laggar hänger oftast ihop med bandbredden och den verkar du sakna! om det inte är så att datorn tankar torrents så mycket det går.
Citera
2009-03-14, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magnusxy
Har du egentligen nåt bredband, eller sitter du på tele modem??
Att det laggar hänger oftast ihop med bandbredden och den verkar du sakna! om det inte är så att datorn tankar torrents så mycket det går.
Som jag har sagt tusen gånger i tråden så har det ingenting med bandbredden att göra. Detta är ett grafikproblem.

Jag har i alla fall testat att installera drivrutinerna men det hjälpte såklart inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in