2011-08-26, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkohol
Du bekänner alltså att ni är så pass minderåriga att ni ens kan köpa lättöl, som det ju faktiskt inte ens finns någon åldergräns på?

ere ju... åldersgräns alltså. Man lär sig nåt nytt varje daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!?

amIraaaaajt?

Peace!
Citera
2011-08-26, 17:13
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bampus
ere ju... åldersgräns alltså. Man lär sig nåt nytt varje daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!?

amIraaaaajt?

Peace!
Nej, upp till 2.25% får butikerna sälja till vem som helst, men dom större butikerna som ICA,. Coop osv har ändå 18 års gräns på all alkohol.
Citera
2011-08-26, 17:21
Medlem
Uses avatar
Att berusa sig på lättöl kan omöjligt vara värt besväret. Att behöva dra i sig närmare 20 öl som dessutom smakar skit för att känna någon som helst berusning, låter fruktansvärt.
Citera
2011-08-26, 18:49
Medlem
Zephirezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilAnnanas
Varför var du tvugnen att ringa en langare och be honom köpa ut lättöl till dig om du är 18?

O gjorde inte Erik & Mackan ett liknande expriment där Mackan drack 14 öl och kände sig knappt salongsberusad?
14 lättöl=2dl alkohol och blir du full på 18 öl kan du knappast räkna dig som man. Och blir du full så lätt kan jag tala om att våra förfäder vikingarna sitter och skäms uppe i valhall!

Emo.
Citera
2014-07-21, 02:07
Medlem
megasinned1s avatar
Jag blir små smitrig typ en mini fylla när jag riktigt häller i mig 4 lättöl mini berusad om jag dricker 5 men full kanske man måste hälla isig minst 7-8 riktigt snabbt. Dryck inte eller ät inte något annat exempel vatten,mat på minst några timmar så kan det ordna sig. Eller normal hastighet med drickningen så ungefär 10-11 men dricka lugnt går nog på 25 30 så det går inte. Men som sagt drick väldigt snabbt!
Citera
2014-07-21, 02:33
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Use
Att berusa sig på lättöl kan omöjligt vara värt besväret. Att behöva dra i sig närmare 20 öl som dessutom smakar skit för att känna någon som helst berusning, låter fruktansvärt.

Håller fullständigt med, 3,5 är drygt att dricka sig berusad på, vill inte ens föreställa mig hur lättöl är.
Citera
2014-07-21, 02:41
Medlem
orrecrists avatar
Att läsa det här bäng va undrhållande
Citera
2014-07-26, 14:51
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Håller fullständigt med, 3,5 är drygt att dricka sig berusad på, vill inte ens föreställa mig hur lättöl är.

Japp. Många gånger man dragit till med 3,5 i brist på annat, men då har det varit petflaska (1,5l) med hål i, en öl-bong. Är man inte dålig i magen och har en låg tolerans är det ju fullt möjligt att till slut få ett rus men det är jävligt drygt och nödraketer a la 2,2 måste vara helt omöjligt med tanke på mängden man måste hälla i sig.

OnT: Lite tråkigt att du inte beskrev närmare vad som hände efter den 13e ölen, fick inte så mycket info om vart du hamnade förutom i sängen då.
Citera
2014-07-30, 01:06
Medlem
halsa då jävla mupp
Citera
2014-07-30, 06:18
Medlem
CarlXIIs avatar
detta testade jag med när jag var yngre, försökte få i mig en back. men jag mådde illa o slutade efter 16 st, men då var jag full
Citera
2015-12-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P1ller
För övrigt ger hela texten ett barnsligt omoget intryck för att inte tala om hur löjlig idé det hela var från början..

Jag, som i skrivande stund är inne på min fjärde lättöl (utan vidare effekt), fann detta inlägg mycket underhållande - Kanske för att jag själv heter Fredrik, kanske för att även jag tvingar i mig lättöl som en sann alkoholist i vinterns gåtfulla mörker eller kanske för att jag uppskattar barnsliga omogna intryck.

Väl mött.

Mvh, dryga sex år in i framtiden.
Citera
2015-12-29, 16:27
Medlem
-spitzlix-s avatar
Har testat, drack 3½ sexpack, blev i princip bara pissnödig
Frys det istället så slipper du vattnet åh får den goa lilla alkoholen, men pengar i sjön haha..
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in