2005-07-26, 19:01
Medlem
Smockads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Får jag fråga hur sjutton du ska få plats med allt som människor inte har sagt i en bok? Det måste väl vara saker som folk tror blivit sagda?
Jag utesluter inte att det blir flera volymer. Jag tror dessvärre inte att det är möjligt att bara ta med saker som folk tror blivit sagda. Det skulle ta alldeles för lång tid att researcha det. Vad händer t ex om jag frågar 1000 personer om de tror att Harry Martinsson har sagt Den som tiger i församligen kommer sällan bli hörd, och ingen av dem tror det? Då kan jag knappast ha med det i boken, utan får leta fram något annat Harry Martinsson inte har sagt. Om ingen tror det heller är det bara att börja om igen. Och så vidare, och så vidare, och så vidare. Det skulle ta en evig tid att få ihop en enda sida.

Men detta är egentligen off topic, om jag förstod saken rätt. Jag ber trådskaparen om ursäkt för det.
2005-07-29, 10:37
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Jag utesluter inte att det blir flera volymer. Jag tror dessvärre inte att det är möjligt att bara ta med saker som folk tror blivit sagda. Det skulle ta alldeles för lång tid att researcha det. Vad händer t ex om jag frågar 1000 personer om de tror att Harry Martinsson har sagt Den som tiger i församligen kommer sällan bli hörd, och ingen av dem tror det? Då kan jag knappast ha med det i boken, utan får leta fram något annat Harry Martinsson inte har sagt. Om ingen tror det heller är det bara att börja om igen. Och så vidare, och så vidare, och så vidare. Det skulle ta en evig tid att få ihop en enda sida.

Men detta är egentligen off topic, om jag förstod saken rätt. Jag ber trådskaparen om ursäkt för det.

Jamen, du.
Hur jävla intressant är det med en bok om saker som folk inte sagt?
Einstein sa troligtvis aldrig:
KNULLA MIG NU, JAG ÄR TRETTON OCH BLOND.

Ska du ha med det i boken?
Eller kanske en sak Hitler aldrig sa:
Jag brukar smörja in mina naglar med olivolja på kvällarna, vi anorektiker har alltid problem med torra nagelband och spröda naglar!

What's the point...
2006-11-27, 01:26
Medlem
Jag behöver ett citat jag inte kommer ihåg vem som sa och hur det gick

Något i stil med "de som vet vad som verkligen händer i samhället blir ofta taxi chaufförer".

Jag tror att det är Chomsky, men jag är inte säker och hittar det inte bland hans citat på olika sidor
2006-11-27, 01:33
Medlem
Marulks avatar
"Jag är så trött på att åka taxi med läkare" - Mona Sahlin
2006-11-27, 12:41
Medlem
Tafatts avatar
"Det är synd att alla som verkligen kan styra landet jobbar som taxichaufförer eller frisörer" - George Burns
2006-11-27, 12:54
Avslutad
"När taxichauffören börjar ge dig aktietips, är det dags att sälja?"
2006-11-27, 13:05
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tafatt
"Det är synd att alla som verkligen kan styra landet jobbar som taxichaufförer eller frisörer" - George Burns

Mjo, eller som han troligen sa det:

"Too bad the only people who know how to run the country are busy driving cabs and cutting hair. "

http://www.quotationspage.com/quote/503.html
2006-12-13, 03:36
Medlem
Hjälp med citat/mening

Jag fick ett sms med texten

Titre de mon film préféré ?

Vad betyder det å vilket språk rör det sig om?

Tack för hjälpen!
2006-12-13, 04:35
Medlem
NoTruces avatar
Det är uppenbarligen franska och betyder: "Titel på min favoritfilm?"
2006-12-13, 05:20
Medlem
Är du säker? haha jag tror inte att killen som skickade sms:et visste vad det betydde. Misstänker att han ville göra sig märkvärdig, ska fråga han vad det betyder så får man väll ett annat svar
2006-12-13, 11:20
Medlem
Tjennstroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PirateHook
Är du säker?
Ja, det kan jag intyga.
2006-12-13, 11:43
Medlem
Egon3s avatar
Lite märkligt är det väl att avsändaren frågar vad hans/hennes/dennes
favoritfilm är. Mottagaren bör se upp så att det inte är frågan om fishing