2011-03-10, 12:55
Medlem
Quand le gouvernement/l'état arrête de protéger ces citoyens, les citoyens/le peuple doivent/doît protégér les citoyens/le peuple.

Typ.
2011-03-24, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskimagen
Ja efter att ha blivit hänvisad hit av en moderator lägger jag upp tråden här ist. Är intreserad efter mäktiga och coola citat. Vill lägga grunden och lite idér för en tatuering så hjälp mig med lite balla citat eller andra korta texter.
KRAV! 1. Om det är annat språk än svenska översätt till svenska 2. Skriv vem som sa det och när/ vilket sammahang. Te.x på de eller de mötet då eller då. tack för hjälpen alla söta
Finns en del sköna citat wilde gjorde .http://www.catweb.se/citat/oscar.htm
2011-03-24, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maskimagen
Ja efter att ha blivit hänvisad hit av en moderator lägger jag upp tråden här ist. Är intreserad efter mäktiga och coola citat. Vill lägga grunden och lite idér för en tatuering så hjälp mig med lite balla citat eller andra korta texter.
KRAV! 1. Om det är annat språk än svenska översätt till svenska 2. Skriv vem som sa det och när/ vilket sammahang. Te.x på de eller de mötet då eller då. tack för hjälpen alla söta
"Jag skulle aldrig tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemar"
Groucho Marx när han får frågan om han vill bli medlem.
2011-03-24, 20:10
Medlem
Egon3s avatar
Om en människa söker Sanningen, så följ hennes framsteg och lär dig. Om och när hon säger sig ha funnit Sanningen så skynda bort därifrån.
Någon som har originalet? En engelsk version citerades i ett SVT-program.
2011-03-24, 20:27
Medlem
ExNihilos avatar
Har två:

"Odium veritas parit: Truth begets hatred"Okänd (Ungefär: sanning föder hat)

Ett öga för ett öga gör till slut hela världen blindGhandi
2011-03-24, 22:02
Medlem
InnocentWar1s avatar
Ingenting är längre som förut. Alla gamla sanningar är slut - Anders Fugelstad
2011-03-24, 22:12
Medlem
Caparzos avatar
"Universum är evigt därför att det inte lever för sin egen skull, utan ger liv åt annat genom sin förändring." - Lao Tse.

Vem tycker ni är upphovsman till flest mäktiga citat? Jag skulle säga Lao Tse eller Konfucius.
2011-03-25, 00:06
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Ingenting är längre som förut. Alla gamla sanningar är slut ...
Det var väl en sanning med modifikation. Han förbisåg både Pi och multiplikationstabellen.
2011-03-26, 15:05
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egon3
Det var väl en sanning med modifikation. Han förbisåg både Pi och multiplikationstabellen.

Jag tror att han hade en, i högsta grad, sund förhållning till vilka sanningar som är värda att ägna intresse ur ett socialt perspektiv.
2011-03-26, 17:38
Medlem
Egon3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentWar1
Jag tror att han hade en, i högsta grad, sund förhållning till vilka sanningar som är värda att ägna intresse ur ett socialt perspektiv.
Multiplikationstabellen är värd att ägna intresse ur ett socialt perspektiv. Om jag går in på konditoriet och köper ett halvdussin finska pinnar för styckepris 5 kr, och expediten räknar 6·5 = 65 kr, så blir vår sociala situation ansträngd, för att inte säga raserad.

När krognota skall delas så kommer multiplikationstabellen till användning. Då duger bara gamla sanningar, det är väl en gammal sanning.
2011-03-26, 19:20
Medlem
InnocentWar1s avatar
Citat:
Multiplikationstabellen är värd att ägna intresse ur ett socialt perspektiv. Om jag går in på konditoriet och köper ett halvdussin finska pinnar för styckepris 5 kr, och expediten räknar 6·5 = 65 kr, så blir vår sociala situation ansträngd, för att inte säga raserad.

När krognota skall delas så kommer multiplikationstabellen till användning. Då duger bara gamla sanningar, det är väl en gammal sanning.

Känns bra att Fugelstad engagerar bland mäktiga citat, så här efter 40 år. Vi kan ta diskussionen om "sociala förhållanden" och "socialt sammanhang" vid ett annat tillfälle.

För att fortsätta botaniserandet bland "singer-songwriters" och citat.

Povel Ramel: Underbart är kort

Varför köper inte pokersajterna på nätet den slogan?
2011-03-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanrebroff
Citat:
... Freedom’s just another word for nothin’ left to lose ...

Kris Kristofferson, (sången även framförd av Willie Nelson)

Även framförd av Johnny Cash

och framförallt framfört av Janis Joplin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in