2009-03-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrdominik
Man får inte vara rasist, man måste gilla alla utlänningar. Detta är en väldigt hård regel i sverige som sitter i nästan varenda svensks persons hjärna. Jag har en känsla av att sådant inte håller i längden, en sån här trend är något som går över och kanske rasar till rena motsatsen nån gång. Man kan inte bara ta skit och hålla käften under hela sitt liv.

På nåt sätt känns det väldigt logiskt på att fler och fler börjar bara se moralpaniken som ett outhärdligt tjat som man någongång måste sluta att lyssna på.

Dom som kämpar emot rasismen (eller tror sig kämpa) borde ifall dom verkligen vill bekämpa rasismen också lyssna på svensken, för jag tror inte att svensken kommer hålla käften i evigheter. :S

Ja, begreppet har blivit minst sagt urvattnat. Rasism är fel, men det är även fel att använda det som ett billigt debattknep genom guilt-by-association för att svartmåla folk med rätt så vanliga, men "felaktiga" åsikter. Det är dock tur att många inte köper cirkusen längre, folk är trötta på skitsnacket från vänsterns sida.
Citera
2009-03-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
jag tycker det har börjat vända redan nu men jag kanske har fel... menar med sd framgångar o.s.v.
Det trycks en del som inte trycktes förr.....
Citat:
Min hatlista är lång och jag står för det....Jag hatar de invandrargäng, och svenska gäng också för den delen, som slår ner folk, rånar pensionärer och mjölkar staten på skattepengar i form av bidrag och resurser, eftersom ”Sverige är ett skitland”.
http://malmolund.city.se/nyheter/2009/03/02/Min_hatlista_ar_lang_och_jag_star_for_det/

.
Citera
2009-03-02, 20:16
Medlem
Alvids avatar
Ja, det var ovanligt att dom "släppte" igenom denna krönika, speciellt utan att redigera den. Det kanske börjar blåsa fina vindar igen, som blåser bort denna stank som vilar över Sverige.
Citera
2009-03-02, 20:21
Bannlyst
"Rasism" är ju vänsterns riktiga och enda debattinvinkel.

"Håller du inte med oss? Aj då Peter, ÄR du en rasist måntro?
Vad tycker du Lars Ohly?"

"Jovisst är han en rasist, en riktig främlingsfientlig gosse. Seså, bort med dig."
Citera
2009-03-02, 20:24
Medlem
Finns ju mycket folk på FB som är rasister i alla fall, alltid en start

/blatte på FB
Citera
2009-03-02, 21:01
Medlem
mrdominiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Och vad kan media göra, med tanke på urvalet av anställda där!
Media ser jag som ett operativsystem.

Du har liknande synsätt som jag du, men jag ser media, folket, politikerna som egna system som samarbetar tillsammans i ett ännu större system och sen kan man dra det vidare till andra länder o så.
Citera
2009-03-02, 21:15
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Rasism är fel
Vadå "fel"?
Är det fel att svarta i USA har intresseorganisationer för att främja sin grupp?
Nej?

Är det fel att utrota alla negrer för att återkolonisera Afrika med enbart vita?
Ja?

Du måste fan definiera vad du menar, rasism är inte ALLS fel i sig självt, hade svensk politik varit rasistisk hade den DE FACTO resulterat i ett bättre samhälle för alla de som då ingått i det.
Detsamma gäller nyligen "antirasistifierade" Sydafrika - det var bättre för alla, även svarta, när det var rasistiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in