2024-01-13, 13:05
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jag tror jag är i stort sett immun mot koffein också. Blir aldrig pigg av det, så jag känner av det. Jag har inga problem att dricka kaffe innan jag ska sova heller.

Koffein är rätt lustigt, oftast blir jag piggare och mer alert av koffein men andra gånger kan jag gå och lägga mig direkt efter.

Egentligen tillför koffein ingen energi utan den mättar receptorerna som gör att du känner dig trött.

Även väldigt lätt att öka sin tolerans så man 'behöver' mer och mer för samma effekt.
Citera
2024-01-13, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Koffein är rätt lustigt, oftast blir jag piggare och mer alert av koffein men andra gånger kan jag gå och lägga mig direkt efter.

Egentligen tillför koffein ingen energi utan den mättar receptorerna som gör att du känner dig trött.

Även väldigt lätt att öka sin tolerans så man 'behöver' mer och mer för samma effekt.
Jo, det är en märklig substans. Jag tror det är placebo för väldigt många. Kom på att det KAN ha viss effekt då jag inte äter, mer eller mindre. Man blir sådär obehagligt "stissig". Jag är inte, och har aldrig varit, beroende av kaffe direkt. Det är mest ett tidsfördriv att dricka det. I Sverige i alla fall. När man (så löst och ledigt man klarar av) står t.ex. i Rom på något obskyrt kafé och dricker Världens Godaste Kaffe kring gamla herrar i sned hatt och rock som pratar fotboll och har "Gazettan" med sig. Då är det allvar.

Jo, kom förresten på att jag haft någon "incident" kring turkiskt kaffe (lite rackare) som gjorde att jag inte kunde sova. 15 år sen säkert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in