Citat:
Ursprungligen postat av babbelidag
Hur vet du vad jag grundar mina uttalanden på?
Kafir: Mig veterligen så är långt ifrån alla antifascister kommunister, så det skulle bli lite fel.
- Jag visste inte ens att det fanns aktiva fascister i Sverige idag, däremot en 300-400 halvalkoholiserade dåligt organiserade nazister som aldrig har haft eller kommer att få någon politisk betydelse. Antalet har varit desamma sedan 50-talet. (enligt SÄPO) - Jag förstår inte ens varför man skall slåss med dom. Vi får leva med att det alltid finns några blådårar som gillar att knalla runt i SS-uniform på fritiden. Dårar kommer alltid att vara närvarande i ett demokratiskt samhälle. - Det kan tom vara lite upplyftande och komiskt ibland i sin absurditet. Att tro att skinnskallarna kommer att påverka befolkningen i en "felaktig riktning" så är man lika korkad som skinnskallarna.
Tror "antifacisterna" på fullt allvar att de håller naziparaderna stången och "räddar demokratin" med sin aktivitet?
De autonoma i Danmark tycks inte alls lägga sig i politiken på samma sätt som i sverige. Där strävar men mer efter att "lämna oss och vår livstil ifred
så lämnar vi er andra ifred" och bygger kollektiv och strävvar efter att leva som de lär. Antagligen är det Christiana som påverkat de autonoma i Danmark i den riktningen.
Hade vi haft en "dansk" autonom grundtanke i Sverige idag så hade AFA köpt
in några ödegårdar o odlat majja o biodynamiskt i skogen o levt som de lär i nåt slags föredömligt kollektiv.
Så här från läktarplats ser det bara ut som två gäng förvirrade fotbollshuliganer som håller på och man undrar ibland vilka som skulle få på käften istället om inte motparten fanns.