2009-02-24, 20:05
Medlem
SirNinos avatar
Hej.

De två problem jag erfar nu med min dator går tillbaka då jag formaterade om datorn i förra veckan. Min dator är en Latitude D600 med Windows XP installerat.

Problem 1. Ljudet.
Då formateringen var klar funkade inte ljudet pga att jag inte hade nån ljudenhet installerad. Jag fick hjälp med det och ett tag funkade till och med ljudet. Efter några dagar hördes inget från datorn även då jag hade kollat att ljudenheten faktiskt funkade plus att volymen var så högt det bara går. Jag har till idag försökt felsöka problemet med inga förbättringar överhuvudtaget. Vad ska jag göra? Jag är desperat.

Problem 2. Segheten.
Ända sen formateringen har jag märkt att datorn har fungerat mycket segare än före formateringen. När jag tittar på film hackar det och så stannar bilden fastän jag ser att tiden fortsätter att gå i tidsmätaren. Jag använder VLC för att titta på mina filmer. Hjälp mig Bullen. Jag är desperat.
Citera
2009-02-24, 20:29
Medlem
drivrutiner, drivrutiner, drivrutiner...

http://support.euro.dell.com/support...&catid=&impid=
Citera
2009-02-24, 21:16
Medlem
Håller med. Det där är normalt när man glömt installera Drivrutiner, Drivrutiner, Drivrutiner.
Citera
2009-02-24, 21:41
Medlem
d3vions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirNino
Problem 2. Segheten.
Ända sen formateringen har jag märkt att datorn har fungerat mycket segare än före formateringen.

Hm, tycker att det alltid blir precis tvärt om :P Men som de ovan mig har skrivit är det säkerligen drivrutiner som saknas.
Citera
2009-02-24, 21:56
Medlem
d3vion: Det är för att du aldrig glömde drivrutinerna (tex grafikkortet). Utan drivrutiner går även det enklaste sakerna segt. Tex flytta musen, öppna fönster etc.
Citera
2009-02-25, 01:02
Medlem
dobbelinas avatar
Ett till väldigt viktigt råd, måste vara att inte glömma att installera
drivrutinerna
Citera
2009-02-25, 09:33
Medlem
SirNinos avatar
Den drivrutin jag har installerat för ljudet är Sigma Tel Audio och den ska enligt datorn vara up to date. Så vad kan jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in