2009-02-24, 16:46
Medlem
Skärmen på min aliminium Macbook 13,3 är död! Jag har kopplat macbooken till en extern dataskärm, och allt FUNGERAR. Alltså OSet är igång, och jag kan använda allt precis som vanligt med macbookens touchpad och tangentbord. Jag kan till och med öka/sänka ljusstyrkan/lampan på macbookens LCD.

Men den visar inget. Skärmen är bara svart.... den är 2 veckor gammal och jag har precis börjat gilla den! Vad ska jag göra?? Har testat alla google-tips med att återställa ram minnet, hålla inne shift när man startar osv. Det hjälper inte.

Igår dog den.. sen fungerade det igen efter många omstarter. Och tidigare idag fungerade skärmen också. Men nu får jag inte igång den längre.
2,4ghz core 2 duo
2 gigg minne

Mac OSX Leopard 10.5.6 och windows XP.
Senast redigerad av Addi^ 2009-02-24 kl. 16:55.
Citera
2009-02-24, 18:42
Medlem
Pallemans avatar
Lämna tillbaka den.
Citera
2009-02-24, 23:46
Medlem
Borde gå på garantin. Bara lämna in så fixar dom det.
Citera
2009-02-27, 02:30
Medlem
Är detta vanligt problem med macbooks? Jag tog in min till Apple-affären och dom sa att det var ovanligt. Men samtidigt är det många på google som har samma problem med dom. Det gick på 1-års garantin, och jag får tillbaka den om ett par veckor.
Citera
2009-02-27, 02:54
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addi^
Är detta vanligt problem med macbooks? Jag tog in min till Apple-affären och dom sa att det var ovanligt. Men samtidigt är det många på google som har samma problem med dom. Det gick på 1-års garantin, och jag får tillbaka den om ett par veckor.

Sen kan du tänka på hur många macbooks det egentligen sålts, då verkar problemet inte lika vanligt längre
Citera
2009-02-27, 16:50
Medlem
skinner5000s avatar
Som jag har förstått det så är skärmdöd ett relativt ovanligt problem, i alla fall på nyare Macbooks.

Tur i alla fall att det löste sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in