2011-03-19, 02:41
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillasyster93
Jag vet en hel del om honom då jag läst och sökt och grävt en del, jag försöker just nu leta fram den där Expressen artikeln om honom. Men jag undrar varför inget har skrivits om honom?
Jag menar, på hans tid klassades hans som "Sveriges farligaste människa", och man kan inte hitta någonting om honom på nätet förutom forum. Vad är anledningen?

Dessutom undrar jag om offren var;
Dubbelmordet: Raimo Lundsten och Tarja Keskisarja
Trippelmordet: Margareta Rundgren, Erik Lagnebjer och Lars Lagnebjer

För jag har fått andra uppgifter, och hur är Janne Halldoff inblandad i det hela?
Gällande Halldorf så hittades en bekant till Halldorf, vid namn "sluggo" mördad och uppbränd på en toalett på en rastplats. Alexandersson var misstänkt för det mordet men blev inte dömd för det.
Var inte nån av de mördade "styvfar" till Halldorf.

Har för mig det hängde ihop på det viset, men nån som har bättre koll får gärna rätta till det om det är fel.
Edit: en av de mördade var styvfar till Halldorf.
Senast redigerad av Svithjod 2011-03-19 kl. 02:55.
Citera
2011-03-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1968
att med han på normalavdelning på
Hällbyanstalten
han är skyst skriver brev till han

hur kan det komma sig att du brevväxlar med honom? Och vad talar ni någon gång om brotten han begått? (vet dock att han säger sig vara oskyldig)
Citera
2011-05-16, 12:13
Medlem
Quoters avatar
Enligt en gammal tidningsartikel så hade han samlat på sig ett brottsregister som omfattade nästan 300 brott innan alla mord han dömdes för skedde. Det måste väl ändå vara bland det mesta vi sett en person samlat på sig i Sverige? Om det nu stämmer, det är ju inte alltid tidningar kommer med korrekta uppgifter.
Citera
2011-05-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Enligt en gammal tidningsartikel så hade han samlat på sig ett brottsregister som omfattade nästan 300 brott innan alla mord han dömdes för skedde. Det måste väl ändå vara bland det mesta vi sett en person samlat på sig i Sverige? Om det nu stämmer, det är ju inte alltid tidningar kommer med korrekta uppgifter.

Om det stämmer med 300 brott vet jag inte men han har i alla fall 29 avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes första gången 1967. Är säkert en hel del olovliga körningar och ringa narkotikabrott inräknat i dessa 300 brott.
Citera
2011-05-16, 12:49
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Om det stämmer med 300 brott vet jag inte men han har i alla fall 29 avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes första gången 1967. Är säkert en hel del olovliga körningar och ringa narkotikabrott inräknat i dessa 300 brott.

29 avsnitt de senaste 10 åren? Sen ska det ju gallras bort, eller?
Citera
2011-05-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
29 avsnitt de senaste 10 åren? Sen ska det ju gallras bort, eller?

Nej, inte riktigt. Sköter man sig i 10 år (inte begår brott) gallras det. Åker man dit för något nytt så börjar man om från början och det tar 10 år till. Alexandersson har ju en pågående påföljd så det är hela hans brottsregister.

När man friges vilkorligt har man en prövotid. 10 år efter prövotidens slut blir registret rent, förutsatt att man då inte begått ytterligare brott. Döms man till böter gallras det efter fem år.
Citera
2011-05-16, 15:58
Medlem
Har han någonsin haft ett vanligt arbete?
Citera
2011-05-16, 16:18
Medlem
Läser man Kriminalvårdens yttrande från 2008-12-03 inser man att den här mannen aldrig bör komma ut. Och det lär han inte göra heller.

Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Har han någonsin haft ett vanligt arbete?

Han har haft något jobb som betongarbetare har jag för mig.
Citera
2011-05-17, 22:27
Medlem
Fyfann, värkar va en läskig snubbe den där tommy, ibland kan man seriöst undra varför folk tycker det är så hemskt med dödsstraff, såna här fångar kostar ju bara en jävla massa miljoner, kan inte förstå i mina vildaste fantasi om det nu finns någon som tycker det är fel med dödsstraff i detta fallet borde ju även den personen skjutas!
Citera
2011-05-17, 22:40
Medlem
Sitter han på en öppen anstalt?
Citera
2011-05-18, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOKTORBLOFELD
Sitter han på en öppen anstalt?

Troligen inte. När han ansökte om tidsbestämning i juni 2009 satt han på Hällby och före det på Tidaholm.
Citera
2011-05-31, 12:40
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Nej, inte riktigt. Sköter man sig i 10 år (inte begår brott) gallras det. Åker man dit för något nytt så börjar man om från början och det tar 10 år till. Alexandersson har ju en pågående påföljd så det är hela hans brottsregister.

När man friges vilkorligt har man en prövotid. 10 år efter prövotidens slut blir registret rent, förutsatt att man då inte begått ytterligare brott. Döms man till böter gallras det efter fem år.

Tack för klargörandet, Johnson88. Visste inte att det förhöll sig på detta sätt.

Alla offer som den här våldsamma mannen (Tommy Alexandersson) dömts för att ha mördat, innehade de samma "höga" sociala ställning i samhället? Som han själv alltså. Det finns ju inte en endaste artikel att läsa om varken trippelmordet eller dubbelmordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in