2025-10-14, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Han satt i fängelse. Häktad sedan januari 1984 och dömd i februari samma år till 3 år.

Har missat det här.
Vad satt han inne för då?
Jag träffade honom ca 1976-1978 och då regelbundet då jag bodde i samma område.
Citera
2025-11-13, 11:33
Medlem
37 år i fängelse! Har T.A gett upp hoppet om tidsbestämt straff?
Citera
2025-11-13, 20:28
Medlem
Någon med koll som har lust att redogöra Tommys uppväxt och familjeförhållanden?

Är han född och uppväxt i Enköping? Har han några syskon? Var i Enköping bodde han under uppväxten och var bodde han när han begick morden? Vilka var föräldrarna?

Har tyvärr inte tillgång till ArkivDigital längre så kan inte kolla själv.
Citera
2025-11-14, 00:37
Medlem
Har nu gått igenom de flesta sidor i tråden och fått svar på en del av frågorna jag ställde här ovanför. Någon som vet om systrarna lever idag? Hade också gärna velat veta exakt på vilken gård han växte upp.

Tror inte denna har varit uppe i tråden men kan ha missat det, Tommys förhandling i Örebro tingsrätt från 2022 gällande tidsbestämande av straffet. Han är enligt honom själv absolutist/nykterist idag, han har växt ifrån det. Han skojar med rätten på frågan om hur lång tid han själv tror att han det skulle ta att genomgå nån slags utslussningsverksamhet,
"-Neh en 14 dar, äh jag ba skoja! Ett år eller nåt sånt där" Intressant lyssning.

https://www.eposten.se/nyheter/tommy-alexandersson/artikel/hor-livstidsdomde-mordaren-fran-enkoping-beratta-sjalv-om-livet-i-fangelset-och-varfor-han-borde-sla ppas-fri/rm5pdw8l
Citera
2025-11-20, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Någon med koll som har lust att redogöra Tommys uppväxt och familjeförhållanden?

Är han född och uppväxt i Enköping? Har han några syskon? Var i Enköping bodde han under uppväxten och var bodde han när han begick morden? Vilka var föräldrarna?

Har tyvärr inte tillgång till ArkivDigital längre så kan inte kolla själv.
Har pratat med de som träffade honom när han satt på Norrtäljeanstalten för många år sedan. Då berättade han att han fått stryk av farsan som barn, men när vuxit upp åkte han hem till farsan och "använde gubbjäveln som pil" när han spelade dart...
Citera
2026-01-04, 10:22
Medlem
ghty43s avatar
Har vi någon domar på allt han gjort? eller något som leder till man kan få ut något ?
Citera
2026-01-04, 15:53
Medlem
Har någon fungerande FUP?
Skulle vara mycket intresserad av att läsa den.
Citera
2026-01-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicanor
Får man ha katt på kåken?
Om man läser Harley Varggårdens bok så när dom tagit katten ifrån honom så ringde som ner fängelset och trakasserade personalen på telefon i åratal
Citera
2026-01-05, 12:14
Medlem
Nån som kan låsa upp Aftonkoranens artikel?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrmqrw/tommy-77-har-suttit-i-fangelse-langst-av-alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in