2009-03-01, 05:36
Medlem
Hmmm... nu ska jag fundera en liten stund:

Knyppling. Det hör ju till området handarbete. En del av oss ägnar oss stundtals åt just handarbete på oss själva... och som alla vet så finns det en avdelning som handlar om sexuella saker... således borde ju knypplingsforumet ligga under just nyss nämnda avdelning... :-)

Sig inte emit mig... jag har alltid rätt... även när jag har fel... :-)
2009-03-01, 10:17
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Tror ni att det skulle finnas intresse för Handarbetsforum här?
Jag kan vara moderator.
Kanske kan hitta nytt mönster till floret.
Har massor med beskrivningar på stick- och virkmönster även broderier. Bara lite knyppling. Kan även näverslöjd.
För det måste ju vara handarbete ni pratar om, eller hur?
Så du erkänner alltså att forumet finns och att det är du som är moderator?

Det här är banbrytande. En moderator som faktiskt lyfter locket av det här mörkningsförsöket. Starkt gjort. Hoppas bara att de andra mod:sen är förstående nu och inte fryser ut dig.
2009-03-01, 12:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Så du erkänner alltså att forumet finns och att det är du som är moderator?

Det här är banbrytande. En moderator som faktiskt lyfter locket av det här mörkningsförsöket. Starkt gjort. Hoppas bara att de andra mod:sen är förstående nu och inte fryser ut dig.
Tantalora har inte varit moderator så värst länge, så det handlar bara om ett missförstånd. Skulle forumet finnas så vore hon välkommen som moderator där inne.
2009-03-01, 13:34
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Inte för att förstöra vad jag tror att detta kan komma att bli... Bättre än någonsin kanske! Men....ska inte outlaw ligga i samma forumsavdelning som KNYPPLING, dvs Flashback

Ytterligare bevis:

http://img48.imageshack.us/my.php?image=jass.jpg

Som ni ser så är de röda linjerna helt i linje med varandra. Tyder på en riktig bild eller en mycket god förfalskning.

I övrigt så ser ni att det skiljer en pixel emellan inom de lila ringarna.
Detta tyder vid en första anblick på en förfalskning. Men icke.
Efter noggran undersökning så har jag kommit fram till att bland annat trådar i Arkiven och papperskorgen också har 4:a pixlars mellanrum emellan datum och tid tillskillnad från de andra, mer aktiva forum, där trådarna endast har 3 pixlar emellan Igår/idag och tid.

Att ha kunskap om detta innan man gör en förfalskning förefaller mig vara osannolikt. Därför är det förmodligen en äkta bild vi har att göra med ifall frågan som jag ställde tidigare kan beskrivas :O

I vilket fall vi bör vara upprörda....RIKTIGA UPPRÖRDA.

(haha southpark: Startled, REALLY STARTLED)
Senast redigerad av Allt_är_taget 2009-03-01 kl. 13:56.
2009-03-01, 14:52
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Inte för att förstöra vad jag tror att detta kan komma att bli... Bättre än någonsin kanske! Men....ska inte outlaw ligga i samma forumsavdelning som KNYPPLING, dvs Flashback

Ytterligare bevis:

http://img48.imageshack.us/my.php?image=jass.jpg

Som ni ser så är de röda linjerna helt i linje med varandra. Tyder på en riktig bild eller en mycket god förfalskning.

I övrigt så ser ni att det skiljer en pixel emellan inom de lila ringarna.
Detta tyder vid en första anblick på en förfalskning. Men icke.
Efter noggran undersökning så har jag kommit fram till att bland annat trådar i Arkiven och papperskorgen också har 4:a pixlars mellanrum emellan datum och tid tillskillnad från de andra, mer aktiva forum, där trådarna endast har 3 pixlar emellan Igår/idag och tid.

Att ha kunskap om detta innan man gör en förfalskning förefaller mig vara osannolikt. Därför är det förmodligen en äkta bild vi har att göra med ifall frågan som jag ställde tidigare kan beskrivas :O

I vilket fall vi bör vara upprörda....RIKTIGA UPPRÖRDA.

(haha southpark: Startled, REALLY STARTLED)
Att du orkar, du kommer att bli så besviken när du inser att det inte finns ett knypplingsforum.
2009-03-01, 16:16
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Att du orkar, du kommer att bli så besviken när du inser att det inte finns ett knypplingsforum.
Inget är så roligt som konspirationer, och ni gör ju allt ni kan för att hålla det igång.
Och tråkigt nog får ju ingen reda på ifall det stämmer eller inte förrän man blir moderator...
2009-03-01, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Inget är så roligt som konspirationer, och ni gör ju allt ni kan för att hålla det igång.
Och tråkigt nog får ju ingen reda på ifall det stämmer eller inte förrän man blir moderator...

Agreed. Jag kommer att släppa detta för tillfället eftersom vi verkar-citat- "meddle with powers we can't possibly comprehend". Däremot tycker jag att vi gräsrötter sluter upp och gör gemensam sak genom att under ed svära att presentera sanningen när och om den uppenbarar sig- även om den gör ont- ifall någon av oss randomanvändare någon gång i framtiden blir mod. Jag har sett flera i tråden som möjligen skulle kunna aspirera på en modstitel på 1-5 års sikt, det blir ungefär som en trojan som släpper sanningen väl innanför de väl förseglade murarna.

Givetvis så kommer ju modskåren skärskåda trådens alla skribenter och jag misstänker tyvärr att ett sådant förfarande kan binda ris om den egna ryggen utifrån perspektivet att ingen som skrivit i tråden någonsin kommer att bli tillfrågad. Det är nog en tråkig risk som vi får leva med, antar jag. Däremot är jag övertygad om att det är flera medlemmar som passivt följer tråden med intresse och är det så att någon av er doldisar vill vara med i den edssvurna sammanslutningen av arga användare som inget mer vill än få fram sanningen, slå ett PM så kan ni verka i det fördolda för att när någon av alla sanningstörstare blir promotad till "gudastatus" släppa fram den sanna storyn om knypplingsforumet.

Sova otryggt må ni göra, ni som försöker mörka det som de flesta andra med hyggligt friska vätskor redan insett, hästen byggs i detta nu och vem vet var den dyker upp och vilka heliga graals den kommer att upptäcka.
2009-03-01, 18:33
Medlem
Skäggbiffens avatar
Vad folk blir upprörda över Nils-Karlsson Knyppling.
2009-03-01, 19:06
Medlem
Efter att jag läst igenom hela tråden så kan jag ju konstatera att detta K.N.Y.P.P.L.I.N.G's forum verkar fantastiskt, måste finnas många intressanta och lärorika trådar att ta del av där
2009-03-01, 19:47
Medlem
johnny_viciouss avatar
Nu räcker det med tramserier. ett gäng ot-inlägg är borttagna.

Tråd låst.

//mod
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in