2009-02-21, 19:21
Medlem
Jag vill koppla min TI 82 till datorn. Måste man beställa denna kabel från USA då? http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00006BXBS/ref=nosim/13459879-20 eller kan man köpa en liknande kabel i Sverige?
Citera
2009-02-21, 19:38
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniskus
Jag vill koppla min TI 82 till datorn. Måste man beställa denna kabel från USA då? http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00006BXBS/ref=nosim/13459879-20 eller kan man köpa en liknande kabel i Sverige?

Har du fått låna/köpt räknaren av skolan?

Vi fick köpa en TI 83 från skolan. Och då hade våra lärare 2st sådana kablar. Så hör med skolan om det först och främst.

Men jag kan säga att det inte är värt att köpa. Man kan lägga in lite spel, visst fördriver det tid.. men efter 2 veckor har du tröttnat.

Det finns typ Super Mario, Duck Hunt, Bubble Bobble och några andra skitspel.
Citera
2009-02-21, 19:44
Medlem
Fick med kabel till min iaf, TI-84 Silver Edition tror jag det är den heter

Kolla igenom programmen på ticalc.org och se om du vill ha något av programmen först, finns en del verktyg för vissa matematiska och fysiska beräkningar som kan vara bra, men spelen är ingen höjdare
Citera
2009-02-21, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakiren
Har du fått låna/köpt räknaren av skolan?

Vi fick köpa en TI 83 från skolan. Och då hade våra lärare 2st sådana kablar. Så hör med skolan om det först och främst.

Men jag kan säga att det inte är värt att köpa. Man kan lägga in lite spel, visst fördriver det tid.. men efter 2 veckor har du tröttnat.

Det finns typ Super Mario, Duck Hunt, Bubble Bobble och några andra skitspel.

Jag lånar av skolan så ska nog fråga där sen. Vill ju bara föra över några program och spel så räcker ju med att låna.
Citera
2009-02-21, 21:50
Medlem
wrongs avatar
Jag tror inte TI 82 har en input för sladdar som jag kommer ihåg det
Citera
2009-02-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wrong
Jag tror inte TI 82 har en input för sladdar som jag kommer ihåg det

Jo, det har den.