2009-02-21, 02:24
Medlem
Personligen sa vantar jag pa att M.Skillt ska komma med ett officiellt uttalande i fragan, eftersom jag har forstatt att han har tillstand fran hogre ort att gora sa..
Visst kan det ju vara sa att man inte vill uttala sig ifall det nu skulle vara sa att det ar ett oknamn uppfunnet av ZOG/rodinger, men va fan, SA hemskt ar det ju inte, herr Skillt visar ju dessutom med jamna mellanrum tecken pa att ha humor, nog tycker jag att vi ska kunna fa ett svar fran honom.

Kom igen nu, stilla allas var nyfikenhet, annars kan ju folk faktiskt borja associera er med The Madhatter fran Alice i underlandet pa riktigt, och eftersom detta ar en figur som ofta forknippas med hallucinogena droger sa skulle det ju inte se sa bra ut for framtiden om oforstaende, yngre, potentiella ariska krigare avfardar att aktivera sig i Rorelsen for att dom fatt for sig att ni skulle vara galningar som nyttjar sinnesforandrande substanser och lyssnar efter dolda budskap i The Doors latar uppsleade baklanges!
Skulle vara forbannat snorpligt om Kampen gick i stav pga en sadan petitess!
Droj icke med edert svar, den ariska rasens ofverlevnad KAN mycket val, teoretiskt, sta pa spel!!!
Citera
2009-02-21, 04:38
Medlem
Julius Moscas avatar
Eller så är det Robert V som myntat det hela? Hells Angels var ju först och de kallar Bandidos för "hattarna" (åsyftandes Bandidos symbol som är en mexikan med en stor sombrero) vilket alltså Robert V kan ha hämtat från bikermiljön.

Vi måste ha klarhet i detta otroligt viktiga spörsmål!
Citera
2009-02-21, 04:49
Medlem
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hattifnattar ?
Citera
2009-02-21, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ossco
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hattifnattar ?

HAHA!

Över Hattifnattarna verkar vila någon typ av förbannelse. De befinner sig ständigt på resa i sina båtar, blickande hålögt mot fjärran i hopp om att deras mål skall manifestera sig, så att färden äntligen tar slut, något som tyvärr aldrig inträffar. Under färden talar de aldrig med varandra; det är över huvud taget tveksamt om de besitter denna förmåga till kommunikation, eftersom de synes vara telepatiska. De saknar förmodligen också samtalsämnen.

Nu är jag på SMR:s sida i detta, men självinsikt måste man fan ha, jag förstår om detta är kul att läsa för rödingarna. Jag småskrattade själv av det...
Senast redigerad av StateCollapse 2009-02-21 kl. 04:58.
Citera
2009-02-21, 08:29
Bannlyst
De var väl kretsen runt de som var moderators på nordisk som myntade begreppet. Sen varför har jag ingen aning om.
Citera
2009-02-21, 10:06
Medlem
http://svinstian.blogspot.com/2007/10/info-14-vs-general-slak-nudl-hattarnas.html

Där är en rolig artikel, det nämns att strassarna använder hattar som namn på SMR.
Citera
2009-02-21, 10:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
NSF kallades ju för "kepsarna", så "hattarna" framstår då som ganska logiskt.

P.S. Inte för att jag vill sabba läsupplevelsen i Alice i Underlandet, men Hattgubben är inte rent hittepå. Man använde sig nämligen av kvicksilver vid hattillverkning. Dock så uppvisar Hattgubben inte samma symptom som de vid kvicksilverförgiftning.

P.P.S. Tove Janssons illustrationer av Alice i Underlandet knäcker!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2009-02-21 kl. 10:25.
Citera
2009-02-21, 11:52
Bannlyst
enligt svinstian så var det ju som julius säger, Robert V är väldigt kåt på kriminella mc gäng och HA kallar Bandidos för hattarna. HA är lite coolare än bandidos, så Robban valde att info14 nätverket var HA och smr fick vara bandidos och fick ök/smeknamnet "Hattarna".
Citera
2009-02-21, 13:41
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewhiterider
enligt svinstian så var det ju som julius säger, Robert V är väldigt kåt på kriminella mc gäng och HA kallar Bandidos för hattarna. HA är lite coolare än bandidos, så Robban valde att info14 nätverket var HA och smr fick vara bandidos och fick ök/smeknamnet "Hattarna".

Oavsett vemn som kom på det, så e det ett helt underbart roligt smeknamn för SMR. Ligger liksom bra i munnen
Citera
2009-02-21, 16:45
Medlem
Julius Moscas avatar
Vet inte om det nämnts tidigare men kan ju vara för att Klabbarparn allt som oftast har foliehatt?
Citera
2009-02-21, 17:39
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drgoodandsexy
Personligen sa vantar jag pa att M.Skillt ska komma med ett officiellt uttalande i fragan, eftersom jag har forstatt att han har tillstand fran hogre ort att gora sa..
Visst kan det ju vara sa att man inte vill uttala sig ifall det nu skulle vara sa att det ar ett oknamn uppfunnet av ZOG/rodinger, men va fan, SA hemskt ar det ju inte, herr Skillt visar ju dessutom med jamna mellanrum tecken pa att ha humor, nog tycker jag att vi ska kunna fa ett svar fran honom.

Kom igen nu, stilla allas var nyfikenhet, annars kan ju folk faktiskt borja associera er med The Madhatter fran Alice i underlandet pa riktigt, och eftersom detta ar en figur som ofta forknippas med hallucinogena droger sa skulle det ju inte se sa bra ut for framtiden om oforstaende, yngre, potentiella ariska krigare avfardar att aktivera sig i Rorelsen for att dom fatt for sig att ni skulle vara galningar som nyttjar sinnesforandrande substanser och lyssnar efter dolda budskap i The Doors latar uppsleade baklanges!
Skulle vara forbannat snorpligt om Kampen gick i stav pga en sadan petitess!
Droj icke med edert svar, den ariska rasens ofverlevnad KAN mycket val, teoretiskt, sta pa spel!!!
Jag har inte en aning om varför vi kallas just hattar, vilket både Mellanbror, McDonnel och 503 kan bekräfta, då jag frågat dem om de har någon aning om bakgrunden.

Men nog finns det värre saker att kallas än - hattarna.

/Micke
Citera
2009-02-21, 17:45
Medlem
TotenEngels avatar
Hattarna har nog sina största fans på Sveriges högstadier.
Måste fråga Skillt, Hur och varför är du med i SMR vid 30 år fyllda? Vad vinner du på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in