2009-02-20, 16:45
Medlem
Finnmerchants avatar
YO!

för en viss tid sen crashade min bärbara i ett hardware fel men lämnade allt annat intakt. nu när jag har köpt ny bärbar med 2 hårddiskar tänkte jag att jag skulle försöka lägga i den gamla och ta bort bilder och sånt viktigt som är sparat där MEN jag kommer inte åt nånting i stil med mina dokument eller så ALLS. hårdskivan är synlig som en enhet och när man öppnar den så finns ju allt där windows mappen och sånt men jag slipper inte in i typ users mappar. systemet var tidigare administratörslösenordsskyddat, kan man låsa upp sånt på nåt vis för att komma åt filerna???
Citera
2009-02-20, 17:24
Medlem
jag du kan pröva att inte boota med den gamla disken, du skriver att du har plats för 2 diskenheter, lämna den nuvarande med systemet och ersätt den 2:a disken med din gamla som krashade, users-mappar brukar va krypterade och ha andra attribut, kommer du inte in i nån folder får du ändra åtkomsten, ändra alla rättigheter så att du kommer vidare.
Citera
2009-02-22, 14:11
Medlem
Finnmerchants avatar
jo jag har ändrat sekretessen för users mapparan att man skall ha rättigheter till allt men jag kan ändå inte öppna mapparna
Citera
2009-02-22, 15:28
Medlem
hasenfrasens avatar
Enklast sättet är nog att starta upp Laptopen med en Ubuntu Live-CD, då kommer du åt mapparna iom att Linux struntar i Windows filrättigheter.
Citera
2009-02-22, 17:32
Medlem
Finnmerchants avatar
jamen jag ahr ingen laptop att göra det med.
Citera
2009-02-22, 21:32
Medlem
knutstuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmerchant
jamen jag ahr ingen laptop att göra det med.

Då tycker jag du ska göra det med den datorn du har i stället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in