2009-02-17, 16:26
Medlem
Någon mer än jag som har haft problem med SP3 Installationen ? Jag installerade detta för ungefär 30min sen, sen började datorn sega sig och ha sig så jag startade om, och nu vägrar den boota , kommer fram till menyn där man kan välja bland felsäkert läge och sådant. Väljer jag nått utav felsäkert börjar den läsa alla filer sen startar den om och kommer dit igen, samma är det med alla andra lägen ..

Och nu när jag provat att formatera så får jag bluescreen med att mitt bios inte är helt ACPI kompatibelt helt plötsligt ?

Kan tillägga att datorn var virusfri samt adware fri, då jag kontinuterligt scannar den lite då och då.
Citera
2009-02-17, 18:20
Medlem
dobbelinas avatar
Så du har formaterat och åter installerat XP från scratch menar du ?

ACPI är hårdvaru relaterat och har med standby funktionen etc att göra.
Prova gå in i bios och av-aktivera ACPI om det går så att
"Windows tar hand om det".
Citat:
"ACPI aware OS" or maybe "P&P OS" is set to yes
Bör ligga någonstans i power settings.
Citera
2009-03-26, 08:59
Medlem
Bumpar upp detta lite..

Har provat att stänga av och på ACPIn men får fortfarande bluescreen om att mitt Bios inte är ACPI kompatibelt..

Provade med en annan IDE hårddisk (kör på SATA) och fick inte medelandet, antar att min SATA hårddisk är kass ? Har provat på 3 datorer hemma med den och den funkade på en av datorerna på dem andra säger den att BIOS inte är ACPI kompatibelt
Citera
2009-03-26, 13:24
Medlem
TheHeretiCs avatar
,

Testat om du kan ställa om det i BIOS för hårddisken?
Citera
2009-03-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHeretiC
Testat om du kan ställa om det i BIOS för hårddisken?

Yes, det har jag provat !
Citera
2009-04-10, 21:44
Medlem
TheHeretiCs avatar
df

Citat:
Ursprungligen postat av BobZ
Yes, det har jag provat !

Kolla om du kan ställa om filsystemet på hårddisken till något annat för att få det att fungera. Annars skulle jag börja testa hårddisken med Hiren Boot CD 9.8. HDD Regenerator!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in