2009-02-17, 07:41
Medlem
gubbslemmets avatar
Aftonhoran har vaknat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4431325.ab

Som tidigare nämnts så handlar det säkert mer om röstfiske än allvarligt förslag. Men det ser i alla fall lite ljusare ut för stackars Svea Rike.
Citera
2009-02-17, 07:55
Medlem
Kan någon förklara för mig varför vi ska ha arbetskraftsinvandring när vi har en arbetslöshet på, vad är den nu, 8%? Den logiken inom borgerligheten är den jag förstår allra minst. Är det inte utformat så att det beviljas PUT till dessa individer?
Citera
2009-02-17, 07:58
Medlem
alle74s avatar
Äntligen så vågar M köra lite hårt mot slöddret, såg ett kräk begå stöld i söndags, han gjorde det helt utan att bry sig om annat folk i närheten.
Citera
2009-02-17, 08:05
Medlem
4283s avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4431325.ab

Lite mer information..:
Citat:
– Vi kommer antagligen anklagas för respektlöshet och nationalism av dem som föredrar bidrag och välmenande fraser framför tydlighet om rättigheter och skyldigheter. Vi får ta det, skriver migrationsminister Tobias Billström (M)
HAH! Jaha, oooooooooch?!
Vi kan fan inte alltid sätta andra människor framför oss själva, det har försatt oss där vi är idag.
Citera
2009-02-17, 08:07
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system-lord
Kan någon förklara för mig varför vi ska ha arbetskraftsinvandring när vi har en arbetslöshet på, vad är den nu, 8%? Den logiken inom borgerligheten är den jag förstår allra minst. Är det inte utformat så att det beviljas PUT till dessa individer?
Sanslöst att vi under en rekordlåg konjunktur låter vilken pizza/butiksägare som helst ta in landsmän som sk arbetskraft. Och intresset är rekordstort enligt EKOT. Hitills har det kommit in över 2000 ansökningar.
Citera
2009-02-17, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av system-lord

Dagens arbetskraftsinvandring har att göra med utbildad arbetskraft. Vanliga knegare som elektriker och ICA kassörer har vi mer en tillräckligt.
Sverige behöver dataingengörer, vi försökte ta hit Indier men de ville inte komma. Samma med Kineserna. Så just nu som du märker så försöker vi ta hit utbildade negrer ifrån Afrika...
Citera
2009-02-17, 08:12
Medlem
Som många andra har sagt så är detta ett röstfiske, precis som folkpartiet brukar göra innan det är val för att få röster sedan när de fått sina röster så skiter de fullständigt i att införa det de fick sina röster för.

Moderaterna känner sig naturligtvis hotade, de vet om att SD kommer få mycket röster 2010, hoppas inte allt för många går på detta bara utan håller sig till SD.
Citera
2009-02-17, 08:12
Bannlyst
Och Ohly klagar direkt på främlingsfientlighet utan att ha läst på förslaget.

Så man ska få stanna på felaktiga lögner, hot eller våld?

Tack lasse... hoppas ni tappar röster till sd
Citera
2009-02-17, 08:25
Medlem
Moffegrevs avatar
Kommer Ohly in i regeringen tillsammans med råttludret Sahlin flyr jag landet.
Citera
2009-02-17, 08:29
Bannlyst
Och givetvist slänger expressen upp en artikel om sd ovanför moderaternas artikel

Pinsamt
Citera
2009-02-17, 08:29
Medlem
Intressant att Aftonbladet tagit bort kommentarsfunktionen fran denna artikel. Kommentarerna var for ovrigt i princip genomgaende positiva.
Citera
2009-02-17, 08:39
Medlem
Blir inte förslaget tandlöst om folk kan anställa pizzabagare utan att ens ge dom lön? Då kan man påvisa arbete osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in