2015-08-15, 07:36
Medlem
Trollmorsan verkar vara en orolig själ så många gånger som hon flyttat. Kan ju också tycka att det här med henne äldsta son är ganska konstigt, att hon väljer att flytta iväg så långt bort och sedan när det tar slut så flyttar hon tillbaka hem igen. Men antagligen hade hon inte en tanke på att sonen skulle välja att bo kvar hos sin pappa istället. När de var med i tv bodde de på ett ställe och nu ett annat och tydligen ska de flytta igen, förstår inte riktigt varför? Det verkade ju ändå som de trivdes väldigt bra i det nya huset. Det är också lite konstigt att de gjort slut och flyttat ifrån varandra ett flertal gånger, hur stabilt är förhållandet då?
Citera
2015-08-15, 08:20
Medlem
Grannarna kanske inte gillar den stora familjen eller de kanske inte har råd att bo kvar. Ska de ut på landet blir det mycket körande, barnen växer ju till.
Citera
2015-08-15, 17:23
Medlem
Läste just Carolas svar på frågestunden.
Hon påstår att Perra måste ta alla barnen om han säljer huset för hon måste minsann bo på gatan då. Fatta vad kul om P sa att han köper ut Carola o tar barnen på köpet. Toy ska väl vara mammaledig o kan hand om dom små. Haha Carola skulle gå i taket!!!

Skämt åsido.
Hur C uttrycker sig kring toy, bebisen o P är vidrigt. Hon kan omöjligt ha alla hästar i hagen.
Jag hade varit rädd om hon varit min sambos ex. Huvva!
Citera
2015-08-15, 17:25
Medlem
Sen att P enligt Carola var en hemsk person som inte ville ha ett tionde barn med henne men nu plötsligt kan skaffa det...
Carola Hajja att han inte ville ha fler barn med DIG! Uppenbarligen ville han det med toy!
Dessutom kommer deras baby säkert bli bedårande med tanke på "blandningen".
Citera
2015-08-15, 17:48
Medlem
Jag tycker att Carola ofta har taggarna utåt när hennes läsare försöker komma med råd. Så fort någon ens nämner om huset så blir hon irriterad och måste börja försvara sig. Varför inte lyssna på vad läsarna har att säga och se det som att de menar väl istället för att ta det som ett personligt påhopp? Hon verkar tro att alla är emot henne men så är det ju inte. Men det är ju svårt att försöka hjälpa någon som inte vill se verkligheten utan vill att allt ska vara precis som det alltid varit. Tycker i alla fall att det är dags för Carola att släppa det här med skilsmässan, hon kan ändå inte ändra på det som varit och man måste ju kunna hantera motgångar. Som jag skrivit tidigare så tror jag det kan vara bra att prata med någon utomstående, det blir inte bättre av att man är arg och ältar sådant man ändå inte kan påverka. Barnen kan ju knappast må bra av att hon fortfarande är förbannad på P.
Citera
2015-08-15, 18:44
Medlem
Ja för allas bästa vore det bra om Carola försökte lägga skilsmässan bakom sig eller åtminstone inte ventilera den fullt så livligt. Folk skiljer ju sig på löpande band idag och många försöker ju lösa allt till det bästa för barnens skull. C tar mest stryk själv av att bara hålla på att älta och älta. Därför är jag lite förvånad av alla beundrare som bara ropar bravo när C beter sig aningen omoget. Kanske lite mer konstruktivt tänkande vore på sin plats.
Citera
2015-08-16, 08:28
Medlem
Det måste vara jättejobbigt för Carola att hon inte fick ett barn till som hon så hett önskade medan han skaffar fler med sin nya tjej.
Citera
2015-08-17, 08:11
Medlem
Ja, men att vilja ha ett tionde barn? Jag ifrågasätter då även C:s motiv faktiskt!! Varför vill man det om förhållandet inte är som det ska? Då är det ju en fix idé i stället för ett beslut man faktiskt fattar tillsammans.

Oj ska Trollmorsan flytta IGEN?? Vad är det för rastlöshet som driver dem?
Citera
2015-08-17, 09:37
Medlem
Nog för att jag irriterar mig på det mesta med C nuförtiden, men är hennes snack om snygga killar och "hunkar" lite to much ibland?
Jag får lite kärringsnusk-varningar.
Hon skulle behöva komma ut i arbetslivet och träffa jämngamla och inte bara umgås med sina tonåringar och sin singel-syrra.
hon kanske skulle bli lite ödmjukare av att träffa olika typer av människor, om inte annat skulle antagligen nån sätta henne på plats ordentligt.

Sen är det ju lite märkligt att C är den enda i Sverige som inte kan bo i nått annat än en stor villa.
Vafan sök en femma, sök privata hyresvärdar, köp ett billigt hus utanför stan, låt barnen dela rum...finns många möjligheter men sitter man med tummen i arsel och tycker synd om sig själv händer inte mycket.

Hur ser familjerätten på hennes vägran att samarbeta? Att man skriver öppet att man vill klösa ögonen ur sitt ex nya lär väl inte ses med blida ögon på?
Ibland måste man acceptera att livet kan ta vändningar man inte trivs med men hon är verkligen bitter och egoistisk.
Hon kommer förlora stort på sitt beteende i slutändan.
Undrar om barnen ens kommer få träffa sitt syskon. C styr ju med järnhand. Otäcka kvinna!
Citera
2015-08-17, 09:40
Medlem
Hennes förtäckta "hot" om att P måste ta alla barn om han säljer huset är bara patetiska.
Hon har verkligen ingen verklighetsuppfattning. Gud så less familjerätten måste vara på den narcissiska människan.
Citera
2015-08-17, 09:52
Medlem
Jag tror inte att det hade spelat någon roll om C så hade haft 20 barn och fortfarande varit i fertil ålder hon hade ändå velat ha fler barn. Tycks vara någon form av mani det är aldrig nog. Nio barn är sannerligen mer än vad någon rimligtvis kan klara av.
Citera
2015-08-17, 16:13
Medlem
Carola har flera gånger uttryckt sin besvikelse och irritation över oss som skriver på Flashback. Enligt henne är vi idioter som inte har en aning om någonting. Får också en känslan av att hennes önskan om fler barn var någon slags mani, det måste det ju vara om hon ville ha ett barn till fast förhållandet uppenbarligen inte fungerande. Känns som hon är van att få som hon vill, hon styrde och ställde nog rätt mycket där henne, skulle gissa att P inte hade mycket att säga till om. På ett sätt kan jag förstå att han tröttnade. Nu när inte fått sin vilja igenom och hon inser att P ville ha fler barn men inte med henne utan med sin nya tjej är det klart att hon blir förbannad och sätter sig på tvären. Hon är nog inte den lättaste att samarbeta med, hon verkar mest vara inne i sin egen bubbla och jag tror det vore bra om hon umgicks mer med människor i sin egen ålder. Hon verkar ju bara umgås med sina föräldrar, barnen och sin syster. Har en känsla av att hon är ganska ensam.

Trollmorsan är bara för mycket med sitt eviga flyttande, något måste det ju bero på att de aldrig tycks trivas utan hela tiden letar efter något nytt? Jobbigt för barnen att hela tiden börja om från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in