Citat:
Ursprungligen postat av Rockmebaby
Schyst. Har kollat runt lite på blocket osv. Vet inte exakt vad min ekonomi sträcker sig men har ju ändå räknat med att det kommer kosta några tusen.
Hittade en väldigt suspekt annons där ute:
http://www.blocket.se/vi/20123217.htm?ca=22_s
Både pris och information känns väldigt vagt och konstigt.
Denna känns lite bättre och hyfsat pris för mig helt klart:
http://www.blocket.se/vi/19946066.htm?ca=22_s
Dock bor man ju i Blekinge och där var de inte så fett med annonser ute

Den suspekta annonsen är nog bara att det är en väldigt gammal modell kanske. Det har som sagt hänt mycket, men du ska definitivt spela på det lite, känna på tangenterna se så alla funkar. Spela alla toner upp och ner, kolla så pedalen funkar, den som håller tonerna och även den som dämpar dom.
Så priset i den andra är helt ok för dig då? Och du bor i Skåne, det gör jag med.
Den första annonsen, med tanke på att den är så jäkla billig så kan man ju undra, men för dom pengarna är det kanske inte är helt fel att bara slå till. Men som sagt, inga trasiga tangenter och pedaler för då kommer du bara irritera dig.
Visst går du upp i pris får du förmodligen bättre piano om det inte är nån som blåser dig med ett gammalt. Finns den typen med som sätter ut vad nypriset var för 15 år sen när dom köpte det. Inte värt så mycket idag egentligen, en annan sak, köp ett piano som har minst 1 hörlursingång, kan vara nice med 2 också ifall du vill lira med en polare, eller spela sent på natten och låta någon lyssna osv. Se även till att ljudet ut i högtalarna inte är skränigt, skrikigt och att högtalarna inte är sprängda typ.
Ibland kan ljudet ut i högtalarna lura en med för dom inte är så påkostade och ljudet är jättefint om du har ett par fina lurar t.ex. Och personligen kan jag säga att jag spelar 90% på mitt piano med lurarna. Kommer ofta aldrig till skott att lira så mycket förrän senare och även på dagen är det störigt att veta grannarna lyssnar då är det underbart med lurar och bara blåsa på.
Men du måste ändå ha ett bra utljud för att kunna öva rätt på anslag osv, det blir lite skillnad med lurar och utan när man spelar. Man blir lite trygg med lurar och blir nästan blyg utan så en mix av båda är klart bäst.
När hade du tänkt slå till?