Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-15, 13:22
Medlem
crackballss avatar
tjena.
Jag har köpt mig en gamla dator på blocket.
Det är Windows 2000 pro installerat på datorn. Killen som tidigare ägde datorn visste inte om den fungerade osv så jag fick den väldigt billigt.
Nu tänkte jag logga in på datorn men jag kommer inte längre en till login rutan sedan står det ungefär "skriv in lösenord annars ctrl + alt + delete för att stänga av"

Jag har för mig att det ska finnas någon standard login på windows?
Vad är det isåfall?
Går inte att få datorn i felsäkert läge sedan logga in så.
Tänkte kolla vad som finns i datorn innan jag formaterar den därför undrar jag.

Tacksam på förhand.
Citera
2009-02-15, 13:30
Medlem
Pratbubblans avatar
Det brukar ofta gå om du skriver i Administrator eller Administratör som användarnamn. Klicka sedan ok. Inget lösenord ska fyllas i.
Senast redigerad av Pratbubblan 2009-02-15 kl. 13:40.
Citera
2009-02-15, 13:32
Medlem
crackballss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Det brukar ofta gå om du skriver i Administrator eller Administratör somanvändarnamn. Klicka sedan ok. Inget lösenord ska fyllas i.
Tackar ska pröva det, återkommer.
Citera
2009-02-15, 13:51
Medlem
tvcasualtys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pratbubblan
Det brukar ofta gå om du skriver i Administrator eller Administratör som användarnamn. Klicka sedan ok. Inget lösenord ska fyllas i.
Haha jo säkerligen Kan du vara snäll och förtälja vart du fick tag på den informationen?
Citera
2009-02-15, 13:58
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Haha jo säkerligen Kan du vara snäll och förtälja vart du fick tag på den informationen?

Från ett ex som hade gått el-tele på gymnasiet. När jag själv hade en dator med w2k så fungerade det när min användare kraschat och jag inte kom in i windows. Och det fungerade också i fredags på en gammal dator på jobbet som samma dag hade formaterats och lagts in w2k på.
Citera
2009-02-15, 14:09
Medlem
tvcasualtys avatar
Snyggt, självklart vill microsoft göra så att vem som helst kan logga in på operativet med ett standard-lösen. Du tyccker inte det borde motverka hela grejen med inloggnings-skärmen? Lust att sätta en tusenlapp på att det INTE fungerar för TS att logga in med dom uppgifterna?
Citera
2009-02-15, 14:14
Medlem
Naits avatar
Citat:
Snyggt, självklart vill microsoft göra så att vem som helst kan logga in på operativet med ett standard-lösen. Du tyccker inte det borde motverka hela grejen med inloggnings-skärmen? Lust att sätta en tusenlapp på att det INTE fungerar för TS att logga in med dom uppgifterna?

Det påminner mig om min gamla dator med windows 98/95 tror jag det var. Vet inte om det var på alla datorer men på min så röckte det med att trycka på avbryt så kom du in på datorn och kunde använda den som vanligt.
Citera
2009-02-15, 14:18
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:

Har ingen aning hur de tänker. Vet du?Det är ju uppenbarligen så att de inte tänker på allt vilket alla buggar i deras OS visar på. Jag vet bara att det funkat för mig 2 ggr, så då gav jag det tipset. Jag är inte är här på FB för att överdriva, ljuga, hitta på, trolla eller glänsa. Jag delar bara med mig av vad som faktiskt funkat för mig.

Av princip spelar jag aldrig eller slår vad om pengar, röker, har engångsligg, dricker alkohol eller använder droger. Det överlåter jag med varm hand till andra här på forumet.
Citera
2009-02-15, 14:30
Medlem
hottentotts avatar
det funkar om allt är i default, om personen som haft datorn tidigare faktiskt satt ett lösenord på administratörskontot är det klart det inte funkar.
men isf är det bara att tanka ner ett program man bränner och bootar upp datorn ifrån, som nollar adminlösenordet.
det är ju så svårt.....
Citera
2009-02-15, 14:43
Medlem
Pratbubblans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentott
det funkar om allt är i default, om personen som haft datorn tidigare faktiskt satt ett lösenord på administratörskontot är det klart det inte funkar.
men isf är det bara att tanka ner ett program man bränner och bootar upp datorn ifrån, som nollar adminlösenordet.
det är ju så svårt.....

Tack, då fick vi det utrett. Gillar inte att bli anklagad för att ljuga eller hitta på. Faktum är ju att alla inte sätter ett lösenord på administatörskontot. Jag t ex. Jag använder heller aldrig lösenord för att komma in i min användare. Och samma sak gör de flesta jag umgås med.

Kan du tipsa TS om något bra program för att nolla lösenordet?
Citera
2009-02-15, 15:37
Medlem
hottentotts avatar
visst kan jag väl ta fram ett par

http://www.prime-expert.com/ebcd/

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/bootdisk.html

http://loginrecovery.com/

http://www.ultimatebootcd.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera