Tjenna,
Problemet började efter en natt då jag stängde av datorn manuellt eftersom jag inte pallade vänta på att skiten skulle stänga ned. Dagen efter var datorn segare än vanligt och jag körde chkdsk med automatisk reparation, defragmenterade och sökte igenom datorn efter virus med avast(den hittade ingenting).
Nu har jag även märkt att när jag tittar på film så hänger sig bilden på bestämda tidpunkter. Jag har provat olika uppspelningsprogram(vlc,wmp, divx) och den hänger sig på samma ställe med alla uppspelare och själva uppspelningsprogrammen slutar inte att svara eller något sådant utan det är alltså bara bilden som fryser och filmen stoppas. Ibland, efter att datorn har börjat lagga kraftigt så får jag en blå ruta som snabbt dyker upp för att sedan stänga ned datorn automatiskt, det står något om fysisk dumpning av minne.
Jag kör windows XP professional på en väldigt gammal laptop med en hårddisk som är partionerad till två delar ā 18,6 gb C:(FAT32) och D:(NTFS) jag har även en extern HD på 250 gb(FAT32) dit jag laddar ned de flesta filmerna för att sedan sedan flytta över dem till D: för att se dem i sängen, filmerna fryser när de ligger på D: vet ej om de fryser på F:.
Är min HD skadad eller minnet skadat? Har ej sökt igenom F: med antivirus har inte heller kört chkdsk eller något på den. Är det troligt att det är F: som är problemet?
Tack på förhand,
Evil_Santa