2009-02-12, 23:08
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Drar i handbromsen här, topic är unga målvakter. Inte hudfärgen på diverse målvakter.

/mod.

Äh mitt var väl inte så farligt, mer en anekdot

Citat:
Ursprungligen postat av Bring Back Bava
Grobbelaar precis som Barthez var en kass målvakt som inte hörde hemma i en sån stor klubb.

Var han så dålig, har inte en aning men han spelade väl ett tag?

Hur är det med Englands återväxt på målvakter, kan inte komma på så många bra målvakter överhuvudtaget just nu från England.
Citera
2009-02-12, 23:10
Medlem
4522s avatar
Samir Handanovic - 24 år och Udinese.
Juan Carrizo - 24 år och S.S Lazio
Fernando Muslera - 22 år och S.S Lazio (hans medverkan på listan kan dock diskuteras med tanke på senaste tidens resultat, bör kanske ses som lovande trots det)

.... sen icke att förglömma. Förmodligen en av Italiens största målvaktstalanger på väldigt länge: Vincenzo Fiorillo född 1990. Han förde, förra säsongen, sitt Sampdoria till klubbens första vinster i både Primavera Cup och Campianato Primavera. Killen besitter en oerhörd kyla. Förra säsongen fick han även hoppa in i A-laget och till sist har han också en given plats i u-19 landslaget. Kom ihåg vart ni läste det först, Fiorillo har potentialen att bli en av dom vassaste och vakta buren i gli Azzurri inom en snar framtid.
Senast redigerad av 4522 2009-02-12 kl. 23:53.
Citera
2009-02-12, 23:11
Medlem
thakiings avatar
Citat:
Grobbelaar precis som Barthez var en kass målvakt som inte hörde hemma i en sån stor klubb.

Grobbelaar såg jag för lite av för att kunna göra en bedömning. Men vad beträffar Barthez så var han faktiskt riktigt bra i sina bästa stunder, men ofta riktigt dålig i sina sämsta. Ojämn är väl bara förnamnet.
Citera
2009-02-12, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Hur är det med Englands återväxt på målvakter, kan inte komma på så många bra målvakter överhuvudtaget just nu från England.

Uselt såvitt jag vet, Foster och Hart är de enda jag känner till och de är båda bänknötare för närvarande. Foster är dessutom skadebenägen. Har varit tunt för England på målvaktsidan ett bra tag nu.
Citera
2009-02-12, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe

Nja, d va nog lite överdrivelse från min sida, visst en bra målvakt precis som Barthez, men som vi alla vet så vill försvaret ha en målvakt som tar d han ska ta och sprider lugn än tvärtom.
Senast redigerad av Bring Back Bava 2009-02-12 kl. 23:41.
Citera
2009-02-13, 11:23
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Sergio Romero, AZ och Argentinska landslaget.
Rui Patrício, Sporting och Portugisiska landslaget.
Igor Akinfeev, CSKA och Ryska landslaget.
Maarten Stekelenburg, Ajax och Holländska landslaget (dock 26 visserligen).
Kasper Schemichel, Manchester City.
Brad Guzan, Aston Villa och Amerikanska landslaget.
Diego Benaglio, Wolfsburg och Schweiziska landslaget.

Ett par axplock.
Shit Shuyin, den d är målvaktsfetischen får du söka för
Citera
2009-02-13, 14:38
Medlem
Har jag missuppfattat topic? Rensing och Foster har nämnts och de spelar ju för storklubbar.
Citera
2009-02-13, 14:40
Medlem
Masingas avatar
Vad heter den svenska grabben som spelar i Spurs?
Citera
2009-02-13, 14:45
Medlem
Algot79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Vad heter den svenska grabben som spelar i Spurs?

Oscar Jansson, född 1990.

Ska bli kul att se om han blir nått i framtiden, men så länge han spelar i Spurs så känns det tveksamt. Rörigare klubb får man leta efter
Citera
2009-02-14, 10:45
Medlem
Shuyins avatar
Andra gången jag får radera inlägg i den här tråden, och samma användare fortsätter förstöra sin egen tråd. En gång till och det blir tillsägelse. Synpunkter tas som alltid i PM.

/mod.
Citera
2009-02-14, 10:46
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Shit Shuyin, den d är målvaktsfetischen får du söka för

Heh! Men målvakter är ju hyfsat lätt att hålla koll på om man är relativt nördig. Vissa av de där målvakterna typ Akinfeev har ändå varit med i flera år nu. Men när ska en västeuropeisk klubb köpa honom?
Citera
2009-02-14, 10:56
Medlem
Dr Snoozes avatar
Citat:
Vad finns det för unga målvakter därute som inte har signat för en storklubb? Under 25 år? Jag har lite svårt att komma på några, även om det är så att målvakter utvecklats senare så borde d ju finns en del, de som dyker upp direkt är;

Michael Rensing
Manuel Neuer
Rene Adler
Steve Mandanda
Hugo Lloris
David De Gea
Sergio Asenjo
Renan
Joe Hart
Oscar Ustari
Gianluca Curci

Men vilka mer finns det?