2004-02-13, 09:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrellan
Om du känner honom är det väl ganska rimligt att du träffat honom, eller?

Han kan ju ha haft "cybersex" med honom?
Citera
2004-02-13, 16:47
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrellan
Om du känner honom är det väl ganska rimligt att du träffat honom, eller?

Han skrev faktiskt inte att han kände Ulf Malmros. Läs igen!
Citera
2007-09-18, 22:24
Medlem
Mjölkmustaschs avatar
Rapport till himlen finns numera på dvd... liksom Silvermannen. För er som inte visste det redan
Citera
2013-08-03, 06:58
Medlem
bump, http://blogg.svt.se/oppet-arkiv/rapport-till-himlen/
Senast redigerad av cleft 2013-08-03 kl. 07:00.
Citera
2014-05-11, 00:33
Medlem
Har tittat på den nu på Öppet arkiv! Den håller fortfarande!
Citera
2014-11-23, 20:23
Medlem
Calogeros avatar
Fin serie som jag håller på att kolla om igen. Visst är det mycket som är kopierat från Twin Peaks, men jag tycker ändå Malmros lyckades skapa någonting eget med Rapport Till Himlen. Snygg 50-tals romantisering också med glassbaren och bilarna.
Citera
2014-11-23, 20:38
Medlem
blofeld88s avatar
Gert är grym.
Citera
2015-04-04, 23:01
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Cool serie. Tur att man har den inspelad. Jäkligt snyggt gjord faktiskt men det är iofs alla Ulf Malmbergs produktioner.

En blandning av inspiration från "Tillbaka till framtiden", "Twin Peaks" och "Terminator"-filmerna.
Citera
2017-12-21, 01:48
Medlem
Geomeisters avatar
Hittade DVD:n i nyskick för billig penning för något år sedan. Tror den kostade 20 kronor. Idag var det dags att ta fram den och samtliga fyra avsnitt sågs på raken.

En serie som lämnar blandade intryck. Den är riktigt snyggt gjord rent visuellt. Småstad och drömlikt precis som Ulf Malmros siktade på. Håller efter 20 år!

Skådespeleriet är väl lite sisådär. Det är ju väldigt tafatta repliker från dom flesta. Tycker dom "döda" Niklas och Jerry samt glasstjejen Sonja spelar bäst.

Första avnittet tycker jag i det allra mesta inte var någon höjdare, men avsnitt två (min favorit) blev snabbt bättre. Serien har en unik idé och vissa detaljer är mycket snyggt inlagda. Där har dagens Hollywood något att lära.

Trots att serien ibland blev bra konstig tycker jag den samtidigt var mysig. Miljön och musiken gör mycket. Bitvis är den riktigt underhållande, men det varierar. Att se alla på en rak (cirka fyra timmar) kanske inte är optimalt. Ett avsnitt om dagen kanske fungerar bättre!
Citera
2021-07-30, 20:22
Medlem
Apostelns avatar
Necropostar lite, för de som kanske glömt bort serien så ligger den på SVT Play - https://www.svtplay.se/rapport-till-himlen
Citera
2021-07-30, 20:25
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Minns den väl. Var verkligen tagen av serien och karaktärerna. Tveksamt dock om man skulle tycka den var bra idag.
Citera
2021-07-30, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Minns den väl. Var verkligen tagen av serien och karaktärerna. Tveksamt dock om man skulle tycka den var bra idag.

Jag tycker den är rätt skön. En rätt udda serie. Jag tycker inte Johan Wideberg och Lina Englund imponerar nen däremot Kjell Bergkvist och Gert. Och till viss del även Lars Green.

Glodde på serien igen för nån månad sen och det var lite feel good känsla tyckte jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in