Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-10, 11:32
Medlem
fiskfisks avatar
Var påväg att formatera datorn för att bli av med allt skräp som samlats. Har en gammal XP-skiva med SP2 på, som alltid funkat kanon för mig. Men tänkte att jag skulle slippa installera alla uppdateringar och skit igen, så jag tankade nLite och integrerade SP3, samt gjorde lite andra inställningar.

Brände ut skivan och startade om datorn.. Den bootade från skivan och installationen skulle börja, men plötsligt fick jag ett meddelande i stil med:

"Sätt i SP3 diskett i enhet A:

Tryck Retur för att fortsätta
Tryck F3 för att avsluta installationen"

När jag trycker retur kommer jag självklart inte vidare, utan samma meddelande ligger fortfarande kvar.. Vad gör man?

Utöver att uppgradera från SP2 -> SP3 har jag tagit bort tangentbordslayout och språk jag inte behöver. Har valt bort alla förinstallerade drivrutiner (måste ju ändå installera de flesta som behövs manuellt), tagit bort saker som MSN messenger, Windows-spelen osv. Samt valt hur min startmeny mm. ska se ut.

Vad kan jag göra åt det här? Vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig

Kan tillägga att jag tidigare gjorde en liknande .iso till min bärbara dator, där jag utgick från samma skiva och lade till SP3. Eftersom den datorn inte har någon CD/DVD-läsare så installerade jag Windows från ett USB-minne, och det fungerade perfekt. Tyvärr gick det inte lika smidigt den här gången :/ Hade ju kunnat försöka med en USB-sticka igen, men känns som att det inte är där problemet ligger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in