2009-02-10, 16:32
Medlem
BoISarens avatar
Den info som jag har fått säger att den mördade sysslade mycket med svartjobb (både tog och lejde ut svartjobb) och ev. har ett par konkurser bakom sig. De han "anställde" ska ha varit mest polacker och litauer de senaste åren.

Förklaringen till mordet har säkert med hans verksamhet att göra. Eller vad tror ni?
Citera
2009-02-10, 16:33
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
OK! Tackar...

Jag vet inte hur mycket man ska gå ut med här...
Personligen tror jag att HB hade kommit på kant med sin utländska arbetskraft. Den typen av kulturberikare har jag själv erfarenhet av och de löste gärna sina bekymmer med våld.
Vodka var gott, även på arbetstid och de hade en förmåga att missköta sina jobb. Det kan ha varit en diskussion om deras arbetsförhållanden, löner eller vad som helst. Men jag sätter en slant på att det var ett problem av den arten.
Citera
2009-02-10, 16:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Personligen tror jag att HB hade kommit på kant med sin utländska arbetskraft. Den typen av kulturberikare har jag själv erfarenhet av och de löste gärna sina bekymmer med våld.
Vodka var gott, även på arbetstid och de hade en förmåga att missköta sina jobb. Det kan ha varit en diskussion om deras arbetsförhållanden, löner eller vad som helst. Men jag sätter en slant på att det var ett problem av den arten.
Snabba svar! Skrev du på ditt inlägg när jag postade mitt?

Vi har samma tankar med andra ord.
Citera
2009-02-10, 16:41
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Snabba svar! Skrev du på ditt inlägg när jag postade mitt?

Vi har samma tankar med andra ord.
Uppenbarligen eftersom det bara är en minut emellan.

Ja, jag tror att du är rätt ute.
Givetvis kan det vara annat bakom men som jag känner nu så är detta det troligaste scenariot.
HB var en glad och trevlig prick men han hade kanske fingrarna på fel ställen ibland.
Vore jag polis så skulle jag börja med att kartlägga hans anställda först, speciellt kulturberikarna.
Citera
2009-02-10, 16:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Uppenbarligen eftersom det bara är en minut emellan.

Ja, jag tror att du är rätt ute.
Givetvis kan det vara annat bakom men som jag känner nu så är detta det troligaste scenariot.
HB var en glad och trevlig prick men han hade kanske fingrarna på fel ställen ibland.
Vore jag polis så skulle jag börja med att kartlägga hans anställda först, speciellt kulturberikarna.
Tragiskt är det i vilket fall som helst. Stackars hustrun, som tydligen var den som hittade honom.

Jag skulle tro att polisen nu gör just det du skulle göra om du var polis.
Citera
2009-02-10, 17:26
Bannlyst
Citat:
Nope.
De 100% som du säger om Törebodafallet är 110% fel.

Det har inget som helst med knark att göra.
Uppgörelse inom kriminella kretsar är det som sägs nu. Man har backat från knark. Kan det vara organiserad brottslighet bakom, typ målarbröderna i Malmö som bombades av HA?
Citera
2009-02-10, 18:19
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Uppgörelse inom kriminella kretsar är det som sägs nu. Man har backat från knark. Kan det vara organiserad brottslighet bakom, typ målarbröderna i Malmö som bombades av HA?
Och de uppgifterna kommer från dina kollegor?
Jag hittar inga nyheter om det.
Citera
2009-02-10, 21:40
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Offret hade haft uppdrag som ledamot eller vd i ett tiotal aktiebolag och handelsbolag i verkstads- och byggbranschen, men samtliga hade försatts i konkurs.

Mannen hade mångmiljonskulder hos Kronofogdemyndigheten och försattes i personlig konkurs av Mariestads tingsrätt i februari förra året. Mannen hade också belagts med näringsförbud.

Under de senaste två åren hade han redovisat inkomster på endast några tiotusentals kronor

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4377648.ab
Citera
2009-02-10, 21:50
Medlem
Ledarens avatar
Rätt obehagligt är det. Har varit i Tåtorp ett flertal gånger och det är ett väldigt fridfullt ställe. Detta ger ju inte särskilt bra reklam åt vandrarhemmet som finns där. Går nog rätt dåligt som det är just nu och detta hjälper det inte direkt.
Citera
2009-02-10, 22:03
Medlem
http://www.racemcsport.com/nyhet_spec.aspx?NyhetsID=66
Citera
2009-02-10, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporärt
http://www.racemcsport.com/nyhet_spec.aspx?NyhetsID=66

där finns ju en koppling till Mordet i Tibro, den anhållne där e ju tydligen aktiv inom Enduro, kan de vara ett relationsdrama trots allt med förgreningar i Tibro och Tåtorp
Citera
2009-02-10, 22:17
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av true_maniac
där finns ju en koppling till Mordet i Tibro, den anhållne där e ju tydligen aktiv inom Enduro, kan de vara ett relationsdrama trots allt med förgreningar i Tibro och Tåtorp

Menar du att HB skulle ha haft ett förhållande med den av sambon mördade kvinnan och båda skulle få sitt straff? Skeptisk...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in