2009-02-09, 17:26
Medlem
Har nu en del aktier jag köpte i november som tickar på. Skall icke röra dessa mer, men utdelningar kommer jag ju att få. Utdelningarna har jag tänkt slänga i nåt säkrare och bredare. Antingen investmentbolag eller någon indexfond. Har kollat på dessa:

Industrivärden, 24 månaders högsta 150 kr nu ca 50 kr.
Investor, 24 mh 190 nu 107
Latour Investment, 24 mh 170 nu 67,50
Kinnevik, 24 mh 160 nu 65

Industrivärden har ju tappat mest, för verkstadsbolagen har tappat kraftigt. Enda industrirelaterade aktien jag har är SSAB så jag har råd att sprida mig mer mot den sektorn. Har ni andra förslag?
Citera
2009-02-09, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zod-E
Har nu en del aktier jag köpte i november som tickar på. Skall icke röra dessa mer, men utdelningar kommer jag ju att få. Utdelningarna har jag tänkt slänga i nåt säkrare och bredare. Antingen investmentbolag eller någon indexfond. Har kollat på dessa:

Industrivärden, 24 månaders högsta 150 kr nu ca 50 kr.
Investor, 24 mh 190 nu 107
Latour Investment, 24 mh 170 nu 67,50
Kinnevik, 24 mh 160 nu 65

Industrivärden har ju tappat mest, för verkstadsbolagen har tappat kraftigt. Enda industrirelaterade aktien jag har är SSAB så jag har råd att sprida mig mer mot den sektorn. Har ni andra förslag?

Industrivärlden har en skuld på 10 milj medans investor har 10 milj i sin kassa så investor känns betydligt bättre, tänk bara på att en del av deras kassa kommer gå åt till nyemissioner i SEB, SAS mm.

Dem andra två har jag ingen koll på och kan desvärre inte uttala mig om dem. Undvik dock industri...
Citera
2009-02-09, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelols
Industrivärlden har en skuld på 10 milj medans investor har 10 milj i sin kassa så investor känns betydligt bättre, tänk bara på att en del av deras kassa kommer gå åt till nyemissioner i SEB, SAS mm.

Dem andra två har jag ingen koll på och kan desvärre inte uttala mig om dem. Undvik dock industri...
De uppger faktisk nettoskulden till 10,7 miljarder. Får tänka mer då
Citera
2009-02-10, 07:24
Medlem
Är det stora (allt är ju relativt) belopp så inte courtaget äter upp för mycket hade jag handplockat några aktier som man tror på.
Hade och hade, det är så jag gör.

Vill inte sitta med aktier i investmentbolag som har innehav jag inte gillar, tex Ericsson och SAS... Trots deras substansrabatter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in