Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-09, 12:22
Medlem
Strattakasters avatar
Tjena allihopa! Loggade in på datorn nu på morgonen, då jag fick se de flesta skrivbordslänkar jag har på datorn var borta! Jag såg sedan att gadgets hade hoppat tillbaka som jag vanligtvis har nedstängda (har vista). Alla snabblänkar var borta och all tidigare historik var försvunnen. Mitt Firefox startade som om jag hade precis installerat det! Verkligen all historik var borta! Även språket på datorn har ändrats till engelska i vissa fall. Inga filer är försvunna, men mycket som var bekvämt är som sagt borta och jag har verkligen ingen aning om varför!

Så nu bönfaller jag er om information och rådgivning! Tack på förhand!

mvh
Citera
2009-02-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strattakaster
Tjena allihopa! Loggade in på datorn nu på morgonen, då jag fick se de flesta skrivbordslänkar jag har på datorn var borta! Jag såg sedan att gadgets hade hoppat tillbaka som jag vanligtvis har nedstängda (har vista). Alla snabblänkar var borta och all tidigare historik var försvunnen. Mitt Firefox startade som om jag hade precis installerat det! Verkligen all historik var borta! Även språket på datorn har ändrats till engelska i vissa fall. Inga filer är försvunna, men mycket som var bekvämt är som sagt borta och jag har verkligen ingen aning om varför!

Så nu bönfaller jag er om information och rådgivning! Tack på förhand!

mvh

Låter som att du har fått en ny lokal profil.
Profilerna ligger normalt lagrade under C:\Users\profilnamn.
Hitta din gamla profidata och kopiera in den till den nyskapade profilen så borde det fungera som det ska igen.
Citera
2009-02-09, 13:57
Medlem
Strattakasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHoc
Låter som att du har fått en ny lokal profil.
Profilerna ligger normalt lagrade under C:\Users\profilnamn.
Hitta din gamla profidata och kopiera in den till den nyskapade profilen så borde det fungera som det ska igen.

Hmm, jag tittade i mappen nu och upptäckte att en ny mapp hade tillkommit, en TEMP katalog. Det finns ingenting i den utan endast ett antal tomma mappar, däribland Pictures, Videos osv. Skulle jag inte istället bara kunna radera TEMP mappen och låta datorn köra som förut?

Förresten, hur kan ens en sådan här mapp tillkomma från första början? Jag har inte gjort någonting och jag har inte heller laddat ner några uppdateringar på sistone. Tacksam för svar!
Citera
2009-02-09, 14:19
Medlem
Citat:
Hmm, jag tittade i mappen nu och upptäckte att en ny mapp hade tillkommit, en TEMP katalog. Det finns ingenting i den utan endast ett antal tomma mappar, däribland Pictures, Videos osv. Skulle jag inte istället bara kunna radera TEMP mappen och låta datorn köra som förut?

Förresten, hur kan ens en sådan här mapp tillkomma från första början? Jag har inte gjort någonting och jag har inte heller laddat ner några uppdateringar på sistone. Tacksam för svar!

Du ska kunna ta bort TEMP mappen utan några problem.
Detta kan hända om någon process låser din profil vid inloggningen, din dator kommer då att skapa en temporär tom profil.
Citera
2009-02-09, 14:42
Medlem
Strattakasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdHoc
Du ska kunna ta bort TEMP mappen utan några problem.
Detta kan hända om någon process låser din profil vid inloggningen, din dator kommer då att skapa en temporär tom profil.

Okay! Skitbra! Tackar! Återkommer ifall något krånglar! Peace!
Citera
2009-02-09, 15:21
Medlem
Strattakasters avatar
Citat:
Okay! Skitbra! Tackar! Återkommer ifall något krånglar! Peace!

hmm.. Det funkade inte! När jag först skulle ta bort hela temp mappen stod det att jag inte hade behörighet att utföra den processen, trots att jag är enda användaren på datorn! Det stod att mappen innehöll över 100mb trots att det var inga synliga filer. Sedan testade jag att starta om datorn. Nu startades datorn som om jag hade kört igång den för första gången! Vid inloggningen stod det att skrivbordet laddades och hela layout'en är helt annorlunda, ikonerna är större, ännu mer snabblänkar är borta och text och fönster är även annorlunda i firefox! Någon som kan hjälpa till?
Citera
2009-02-09, 19:12
Medlem
Strattakasters avatar
Kom igen då! Kan inte någon hjälpa till!? Behöver verkligen hjälp och är inte så check på datorer!>.< Snälla, kan inte någon ge mig någon typ av vägledning? Tack!
Citera
2009-02-10, 05:27
Medlem
dobbelinas avatar
Tryck Ctrl+Alt+Delete 2 gånger vid inloggnings prompten.

Skriv in användarnamn administrator utan lösenord (tryck enter)
Funkar inte det,prova:
Skriv in användarnamn administratör utan lösenord (tryck enter)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in