Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok, känns lite osäkert bara eftersom om det skiter sig med nånting så sitter man ju verkligen i smeten när det gäller OSet... om photoshop skiter sig spelar ju inte det lika stor roll...
men iaf följdfråga. vilken version bör man köra om man har en gammal vit macbook? har hört att de nyaste versionerna är anpassade till de nya macbookarna (bla med stöd för 4fingrars kommandon bla bla) som gör att dom är olämpliga för min dator....
Ni verkar vara nybytta pc-människor hela bunten.
1. Det är inte svårt att upptäcka om någon mixtrat med os:et till mac, så de som har erfarenhet larmar direkt om något inte stämmer med en uppladdad dmg. Det går att kolla med md5 om den är äkta eller inte. Kolla några kommentarer bara innan du tankar ned, men det behövs egentligen bara på tpb (än).
2. Det finns modell-specifika OS, som följer med vid köp. Ladda ner en retail-version istället så funkar det med vilken mac som helst. De modell-specifika versionerna av os:et laddas sällan upp, och egentligen bara om någon ber om det. Det finns liksom ingen anledning.
Har själv aldrig köpt ett OS. Fått med fyra vid köp, och tankat minst lika många däremellan.
PM:a farsan Baloo så får du en BS-invite! OBS! Gäller bara TS.
Citat:
Ursprungligen postat av uffe8
Tänkte tanka hem det när det kom ut. Men eftersom filen var 6gb och jag inte hade tillgång till en duallayer brännere då så fick jag surt köpa det.
Dock körde jag med nerladdat osx tiger innan och hade aldrig några problem med det.
Har man ingen brännare går det att göra en "restore disk" till en partition på en extern eller en iPod. Gjorde så med 10.5.