2009-02-09, 23:53
Medlem
ThanksForNothins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok tack ändå...är stor spekulant på BSinvite om nått dyker upp

Kör i vind bonnläpp!
Citera
2009-02-10, 00:16
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meetoo
När jag köpte min macbook så fick jag med det från början.
Snow leopard däremot, tror jag nog att jag kommer att ladda ner.

Exakt samma här. Förutom att jag har iMac
Citera
2009-02-10, 00:30
Medlem
uffe8s avatar
Tänkte tanka hem det när det kom ut. Men eftersom filen var 6gb och jag inte hade tillgång till en duallayer brännere då så fick jag surt köpa det.
Dock körde jag med nerladdat osx tiger innan och hade aldrig några problem med det.
Citera
2009-02-10, 00:43
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZhongNanHai
ok, känns lite osäkert bara eftersom om det skiter sig med nånting så sitter man ju verkligen i smeten när det gäller OSet... om photoshop skiter sig spelar ju inte det lika stor roll...

men iaf följdfråga. vilken version bör man köra om man har en gammal vit macbook? har hört att de nyaste versionerna är anpassade till de nya macbookarna (bla med stöd för 4fingrars kommandon bla bla) som gör att dom är olämpliga för min dator....
Ni verkar vara nybytta pc-människor hela bunten.

1. Det är inte svårt att upptäcka om någon mixtrat med os:et till mac, så de som har erfarenhet larmar direkt om något inte stämmer med en uppladdad dmg. Det går att kolla med md5 om den är äkta eller inte. Kolla några kommentarer bara innan du tankar ned, men det behövs egentligen bara på tpb (än).

2. Det finns modell-specifika OS, som följer med vid köp. Ladda ner en retail-version istället så funkar det med vilken mac som helst. De modell-specifika versionerna av os:et laddas sällan upp, och egentligen bara om någon ber om det. Det finns liksom ingen anledning.

Har själv aldrig köpt ett OS. Fått med fyra vid köp, och tankat minst lika många däremellan.
PM:a farsan Baloo så får du en BS-invite! OBS! Gäller bara TS.
Citat:
Ursprungligen postat av uffe8
Tänkte tanka hem det när det kom ut. Men eftersom filen var 6gb och jag inte hade tillgång till en duallayer brännere då så fick jag surt köpa det.
Dock körde jag med nerladdat osx tiger innan och hade aldrig några problem med det.
Har man ingen brännare går det att göra en "restore disk" till en partition på en extern eller en iPod. Gjorde så med 10.5.
Citera
2009-02-11, 12:32
Medlem
Buckners avatar
Ingått med mina två senaste datorer =)
Citera
2009-02-11, 12:43
Medlem
Itmans avatar
Jag hade tänkt att köpa leoparden när den kom men hade lite ont om pengar då så jag piratade istället. Sen fanns det ju ingen anledning till att köpa det. Har fungerat utmärkt sedan dess. Kommer nog köpa en ny macbook när snöleoparden släpps så då slippar jag wärscha.
Citera
2009-02-11, 19:50
Medlem
Moots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerAndOut
Jag lånade en kompis skiva. <-- Passivpirat.

Min kompis har en MacBook, precis som mig (dock svart, jag vit, w/ever.).

OsX använder ju inga keys och liknande, i varje fall inte min medföljande kopia av Tiger, men skulle jag kunna installera hennes Leopard på min Mac utan problem? Vill ju helst ha uppdateringar med mera. Fancy dock ain't > Security.

Är det så enkelt som att stoppa in skivan..?
Citera
2009-02-11, 20:25
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moot

OsX använder ju inga keys och liknande, i varje fall inte min medföljande kopia av Tiger, men skulle jag kunna installera hennes Leopard på min Mac utan problem? Vill ju helst ha uppdateringar med mera. Fancy dock ain't > Security.

Prova, kan funka. Annars kan du prova att boota upp i firewire target disk mode, ange din hårddisk som målplats på din kompis dator.
Citera
2009-02-11, 20:44
Medlem
Moots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Prova, kan funka. Annars kan du prova att boota upp i firewire target disk mode, ange din hårddisk som målplats på din kompis dator.

Tackar, ska prova när jag får skivan av henne.

Vad det än är för ett läge, så har jag ingen firewirekabel >.>, men det löser sig. Får hoppas. Thx!
Citera
2009-02-11, 21:12
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Tackar, ska prova när jag får skivan av henne.

Vad det än är för ett läge, så har jag ingen firewirekabel >.>, men det löser sig. Får hoppas. Thx!

http://support.apple.com/kb/HT1661 där kan du läsa mer.
Citera
2009-02-12, 01:11
Medlem
RogerAndOuts avatar
Citat:

Det borde inte vara några problem. Jag har hört talas om att det skall finnas OSX-skivor som skall vara datorspecifika men jag har ännu inte sött på någon sådan.
Citera
2009-02-12, 13:57
Medlem
Deliras avatar
Japp. Köpte det och jag kommer att köpa 10.6. Så länge Apple har samma policy gällande serienummer, aktiveringsnycklar med mera tänker jag absolut betala för deras operativsystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in