2009-02-08, 17:59
Medlem
Nu har jag suttit och funderat ordentligt om vad jag ska göra.
Jag är 18 år och pluggar i andra ring, IT skola. I skolan har jag inte blivit tillräckligt utbildad om politik och hur korrupt Sveriges och utlandets system är. Media sprider propaganda och jag är ganska förvirrad. Såg nydligen en dokumentär, Zeigeist, som många har säkert sätt. Mycket verkade vara fakta, om hur korrupt systemet är igentligen, om hur pengar igentligen är byggda på skulder och att bara storföretagen som tar hand om detta korrupta styr allt.

Jag tror på att alla kan leva med samma tillgångar, att alla kan leva rikt med en plasma TV på väggen och ha ett rum till varje barn i familjen, att de alternativen finns tack vare utvecklingar som skett de senaste åren.

Det som gör mig en aning förvirrad är hur jag ska göra i framtiden, Om man ordnar sig en ordentlig utbildning, och jobbar vitt, betalar ordentligt med skatt så hjälper man igentligen systemet. (När jag säger "systemet" så menar jag de korrupta delarna som bestämmer)

Om man börjar jobba med illegala verksamheter runt om, emot detta system som vi har idag, så kan man kanske dö lyckligt, veta att man har iallafall försökt och jobbat emot systemet.

Vad tycker ni? Ska man jobba för systemet, Betala skatt, hitta en bra kvinna, föda barn, köpa en villa med en Sverige flagga framför huset?

Är det andra alternativet verkligen så dumt? Att jobba emot systemet är klart ett dumt alternativ, man hamnar på kåken, får skulder, risken att man blir dödad är större, men man har då levt ett bra liv, vetande att man har kämpat för ett bättre system?

Var gärna snälla med svaren, Glöm inte att det är en förvirrad 18 åring som söker svar! Kom gärna med alternativ levnads stil.. vad ni planerar kanske, eller det som ni planerar att leva i framtiden!

Mvh Sensimillia
Citera
2009-02-08, 18:04
Medlem
Tjennstroums avatar
Det är ditt liv, om du vill slänga bort det på grund av att du sett en konspirationsfilm gjord av rättshaverister så var så god. Själv tänker jag försöka att göra det bästa utav mitt, i stället för att fundera på hur allt jag gör förhåller sig till något "system".
Citera
2009-02-08, 18:05
Medlem
AlfredEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimillia
Jag är 18 år och pluggar i andra ring, IT skola. I skolan har jag inte blivit tillräckligt utbildad om politik och hur korrupt Sveriges och utlandets system är. Media sprider propaganda och jag är ganska förvirrad. Såg nydligen en dokumentär, Zeigeist, som många har säkert sätt. Mycket verkade vara fakta, om hur korrupt systemet är igentligen, om hur pengar igentligen är byggda på skulder och att bara storföretagen som tar hand om detta korrupta styr allt.

Jag tror på att alla kan leva med samma tillgångar, att alla kan leva rikt med en plasma TV på väggen och ha ett rum till varje barn i familjen, att de alternativen finns tack vare utvecklingar som skett de senaste åren.

Det som gör mig en aning förvirrad är hur jag ska göra i framtiden, Om man ordnar sig en ordentlig utbildning, och jobbar vitt, betalar ordentligt med skatt så hjälper man igentligen systemet. (När jag säger "systemet" så menar jag de korrupta delarna som bestämmer)

Om man börjar jobba med illegala verksamheter runt om, emot detta system som vi har idag, så kan man kanske dö lyckligt, veta att man har iallafall försökt och jobbat emot systemet.

Vad tycker ni? Ska man jobba för systemet, Betala skatt, hitta en bra kvinna, föda barn, köpa en villa med en Sverige flagga framför huset?

Är det andra alternativet verkligen så dumt? Att jobba emot systemet är klart ett dumt alternativ, man hamnar på kåken, får skulder, risken att man blir dödad är större, men man har då levt ett bra liv, vetande att man har kämpat för ett bättre system?

Var gärna snälla med svaren, Glöm inte att det är en förvirrad 18 åring som söker svar! Kom gärna med alternativ levnads stil.. vad ni planerar kanske, eller det som ni planerar att leva i framtiden!

Mvh Sensimillia

Mycket särskrivning och stavfel.

Så du ska inte bli något som involverar att skriva saker.
Citera
2009-02-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredEinstein
Mycket särskrivning och stavfel.

Så du ska inte bli något som involverar att skriva saker.

Det jag gör just nu involverar mycket skrivande,
Jag kodar och skriver dagligen.. Men tack för din seriösa "reply".
Citera
2009-02-08, 18:43
Medlem
VampireLestats avatar
Går i samma tankar som du, har dock inte hittat något svar på frågan om vad man ska göra med sitt liv i framtiden, har dock starka planer på att försöka fly från Sverige om några år..
Citera
2009-02-08, 19:06
Medlem
Om du vill forma ditt liv efter en icke-källbelagd, suggestiv Youtube-film, så varsågod!
Citera
2009-02-08, 19:07
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimillia

Mvh Sensimillia

Du måste inte tolka allt svart eller vitt, meningen med att ta del av kritiska och granskande är inte att bli hjärntvättad (De som står bakom filmen har nog det målet). Men du ska snarare bryta ner informationen och bygga upp egna åsikter. Det är därför är bra att ta del av varierande åsikter, du bryter ner dessa och bygger upp ett eget tänkande.

Det är dumt att agera så radikalt när man är förvirrad som du är, gå i skolan och utbilda dig. Sen när du får klara visioner om livet, då kan du följa dem.
Citera
2009-02-08, 19:40
Medlem
Sosabowskis avatar
Jag tycker att du skall låta tjejen du eventuellt hittar att föda eventuella barn.. Lite lättare så..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in