Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-10, 00:20
Medlem
dobbelinas avatar
Är i fel tillstånd att svara, har druckit vin.
Men server stöder dom flesta OS, hick !
Citera
2009-02-10, 21:38
Medlem
jerryleelviss avatar
Jag har jobbat väldigt lite med rackmonterade servrar så därav min låga erfarenhet... men en tanke skulle vara att stoppa i ett controller kort för ide på en pci-plats. Vet dock inte om det finns ett sådant i low form factor.
Citera
2009-02-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Jag har jobbat väldigt lite med rackmonterade servrar så därav min låga erfarenhet... men en tanke skulle vara att stoppa i ett controller kort för ide på en pci-plats. Vet dock inte om det finns ett sådant i low form factor.

Jag har testat det också, men tyvärr gillade inte servern detta kort och kunde aldrig boota, inkompabilitetsproblem tydligen, men jag lyckades till slut med PXE, hittade en kanonbra guide och lyckades installera hela härligheten. Tyvärr så hänger sig hela skiten när den ska ladda windows. Funkar i dock i felsäkert läge. Har någon några tips så är det välkommet, annars verkar det som om det inte är meningen att jag ska ha home server på den servern. *SUCK*
Citera
2009-02-11, 22:21
Medlem
jerryleelviss avatar
Låter som något hänt vid installationen. Jag hade nog provat göra det igen. Samma sak kan ju hända när man installerar från en skiva då något går oförklarligt fel bara för att funka när man sedan gör om det. Pxe brukar vara 100 men visst allt kan ju hända i överföringen.
Citera
2009-02-12, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerryleelvis
Låter som något hänt vid installationen. Jag hade nog provat göra det igen. Samma sak kan ju hända när man installerar från en skiva då något går oförklarligt fel bara för att funka när man sedan gör om det. Pxe brukar vara 100 men visst allt kan ju hända i överföringen.

Jag körde igång den i felsäkert läge och kollade loggen, tydligen hänger den sig när den ska ladda ACPI-gränssnittet, konstigt, men jag ska testa att installera om den igen, återkommer med reslutat.
Citera
2009-02-15, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretorn76
Jag körde igång den i felsäkert läge och kollade loggen, tydligen hänger den sig när den ska ladda ACPI-gränssnittet, konstigt, men jag ska testa att installera om den igen, återkommer med reslutat.

Tyvärr hänger sig servern plötsligt nu under dosdelen när den ska starta windows. Detta har hänt 2 gånger i rad efter omformatering. Så jag ger upp och lägger ner projektet Windows Home server.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in