Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-07, 15:05
Medlem
Jag installerade Picasa i tron om att det skulle vara något bra, men...
När jag kört installationen frågade Picasa om jag ville söka igenom hela datorn eller bara vissa redan valda mappar efter bilder. Efter som jag inte ville något av detta utan själv välja vilka mappar jag ville scanna efter bilder valde jag att avsluta Picasa och avinstallera det.

Nu är det dock så att Picasa har tagit sig någon jävla rätt att ändra mina ikoner för JPG/JPEG bilder på datorn och ersatt dom med "win-standard" trots att jag änvänder ACD System för bildvisning och föredrar att ha deras ikon också.

Jag har letat som en dåre efter vart jag kan ändra ikon för fil dock utan resultat. Har bara hittat var jag kan ändra iklon för mapp men detta är inte aktuellt.

Är det någom som vet vad eller hur jag kan göra för att få tillbaka mina gamla vanliga ikoner för bilder? Jag har testat att välja ACD igen som "standradrprogram" för bilder men inte fått tillbaka mina ursprungliga ikoner. Jag har XP.

Tacksam för hjälp.
Citera
2009-02-07, 15:14
Medlem
Mod kan ta bort tråd, problemet är löst.
Citera
2009-02-19, 11:01
Medlem
Varning för Picasa

Googles gratisprogram Picasa, särskilt senaste versionen Picasa 3, är överhuvudtaget nyckfullt och besvärligt att hantera. För min del är problemet att systemet vägrar ta in nästan alla bilder jag försöker importera dit. Någon begriplig instruktion finns inte. Flera säger att har man en gång laddat ned Picasa, blir man inte kvitt trubbel, ens om man avinstallerar eländet.
Det är trist att i övrigt förträffliga Googles inte kan tillhandahålla en begriplig instruktion. Det är helt enkelt synnerligen nonchalant mot användarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in