2009-02-06, 16:45
Medlem
ironmaidengeeks avatar
Som Psykolog analyserar man ju en del..
Citera
2009-02-06, 17:46
Medlem
keyboardcowboys avatar
hmm.. tack för tipsen, värt att tilläggas är att jag inte är något matte snille utan rätt normal begåvad inom matte
Citera
2009-02-06, 17:47
Medlem
Pseud0nyms avatar
Jag tror att TS ljuger, alternativt behöver analysera det svenska språket ett litet tag till.
Citera
2009-02-06, 17:48
Medlem
färganalytiker, kolla vilken "färg" människor är, alltså sminkfärg.
Citera
2009-02-06, 17:56
Medlem
Insignificunts avatar
Du har startat 120 trådar, på 600 inlägg.

Jag tror att du är i akut behov av stimuli omgående, det är nog viktigare för dig just nu än att välja vad du ska läsa, eftersom du verkar helt ärligt vara lite ur balans.
Citera
2009-02-06, 17:58
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
hmm.. tack för tipsen, värt att tilläggas är att jag inte är något matte snille utan rätt normal begåvad inom matte

Som någon sa, Juridik. Nu känner jag ju inte till dina betyg men annars så kan du ju bli just analytiker vilket man nog kan bli genom flertalet utbildningar bereonde på vad du är intresserad av.

Samhällsplanering kanske? Finns som program på åtminstone SU
Citera
2009-02-06, 18:01
Medlem
orkarNs avatar
Lustig tråd. Jag skulle närmast hålla med evolute ovan men.. "Analytisk förmåga", jag vet inte riktigt hur du skulle kunna applicera det och hur det särskiljs från andra former av intelligens. Skulle du förresten kunna ge ett exempel på en fin analys av "världs ekonomi"? Det hade kunnat hjälpa tråden framåt.

"Politisk analytiker" (jävlar vad citationstecken överallt) är väl närmast en politiskt kunnig (pol. kand.?) journalist som sitter i media och pratar strunt. Kan inte tänka mig någon skyhög efterfrågan för just sådana, om det inte är så att företag rutinmässigt anställer politiska analytiker för att förutspå hur det ska gå i valet... Er. Antagligen inte.
Citera
2009-02-06, 19:48
Medlem
Per asperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurK
Har du en väldigt stark analytisk förmåga borde du väl kunna göra en självanalys på dig själv, för att få reda på vad du vill göra i framtiden

Hahahahaha. Ja och om det är svårt att analysera sig själv så kan ju TS hänga med någon annan analytisk så att de kan analysera varandra
Citera
2009-02-07, 18:39
Medlem
Giffoxs avatar
Snut? Alltifrån kriminalare till analytiker på säpo? Militär karrirär som analytiker på ex. FRA?
Citera
2009-02-07, 19:37
Medlem
Jthunderas avatar
Kreativ, ambitiös, flexibel och analytisk. CV-floskler som alla är. Vad sägs om att vara något ovanligt? Du kanske får jobb till och med!
Citera
2009-02-07, 20:27
Medlem
Stads-/vägplanerare/matematiker. Utmanar dig att ta fram en plan som får köerna att försvinna helt och att man slipper stanna under körsträckan mellan två godtyckliga platser A och B.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in