2009-03-14, 02:31
  #25
Medlem
mega_techs avatar
Jag har en liten teori om dessa ordens.
Kan det vara så att dom flesta orden som existerar fungerar som vanliga herrklubbar. Ni vet det man sett på gamla filmer, sköna skinnfotöljer och liknande. Sen eftersom det är så hemligt så har det uppstått massa rykten om vad dom sysslar med. Dom kanske vill att vi ska tro dom tar över världen
Citera
2009-03-15, 20:20
  #26
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
Jag har en liten teori om dessa ordens.
Kan det vara så att dom flesta orden som existerar fungerar som vanliga herrklubbar. Ni vet det man sett på gamla filmer, sköna skinnfotöljer och liknande. Sen eftersom det är så hemligt så har det uppstått massa rykten om vad dom sysslar med. Dom kanske vill att vi ska tro dom tar över världen

Hjälp, vi är avslöjade

Men helt seriöst så brukar jag jämföra det med de gamla engelska herrklubbarna man läst om i böcker och sett på filmer... Sedan så går vi ner i källaren och konspirerar i mörka tunnlar och rum
Citera
2009-03-15, 21:11
  #27
Medlem
Nu finns det ju ingen större tradition i Sverige med den typen av herrklubbar, D

Det finns ju ett par i Stockholm och en i Göteborg, men det är ju inget jätteutbud av äldre anrika herrklubbar. Min uppfattning av dem är att medlemmarna typiskt är äldre och etablerade i samhället.

Jag hade möjligheten att för ett par år sedan följa med en vän till hans klubb i London. Min uppfattning från det var att dessa klubbar sannolikt inkluderade åtminstonde fler yngre. Med tanke på medlemsavgifterna var de dock knappast avsedda för "gemene man".
__________________
Senast redigerad av lindq 2009-03-15 kl. 21:14.
Citera
2009-03-22, 01:44
  #28
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i.b.m
Hjälp, vi är avslöjade

Men helt seriöst så brukar jag jämföra det med de gamla engelska herrklubbarna man läst om i böcker och sett på filmer... Sedan så går vi ner i källaren och konspirerar i mörka tunnlar och rum

Men varför denna hemlighet och mystik som cirkulerar runt frimurarorden.
Och varför finns det en stor massa människor som verkar tro att FMO i hemlighet styr världen. Och dess gång mot NWO? Antalet av dessa individer ökar med en snabb takt.

Varför inte komma fram och säga att ni är en "herrklubb"?
Citera
2009-03-22, 11:39
  #29
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Varför inte komma fram och säga att ni är en "herrklubb"?

Om frimurarna skulle gått ut och göra allting som de företar sig offentligt så skulle spänningen och mystiken kring dem försvinna, och jag tror inte att de skulle vilja att det hände.

Jag tror att frimurarorden - och andra ordenssamfund också för den delen - inte har något direkt emot den uppståndelse och de spekulationer som har uppstått kring dem. Om man ska dra det hela till sin spets så tror jag till och med att de i viss mån gynnas av uppmärksamheten. Folk som inte enbart kopplar frimureriet till negativa konspirationsteorier utan snarare är genuint intresserade av frimureriets historia osv kanske till och med bestämmer sig för att bli frimurare själv. Med största sannolikhet så ser frimurare överlag på konspirationsteorierna med viss illa dold munterhet.

Till sist så tror jag också att frimureriet inte riktigt kan beskrivas så enkelt och lättvindigt som en vanlig "herrklubb". Visst finns den aspekten där också, och i vissa delar av frimureriet så är den starkare och i andra delar svagare. Till syven och sist så finns ändå det esoteriska och symbolistiska inslaget närvarande i bakgrunden, och detta är något som inte finns i andra i vanliga "herrklubbar" (tänker på t. ex Rotary etc).
Citera
2009-03-22, 12:46
  #30
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Om frimurarna skulle gått ut och göra allting som de företar sig offentligt så skulle spänningen och mystiken kring dem försvinna, och jag tror inte att de skulle vilja att det hände.

Om de har inget att dölja utan är till synes en vanlig ordinär herrklubb för en speciell och priviligierad skara, så tror jag att ändå kommer deras hemlighet att bevaras om de träder fram. FMO kommer inte helt plötsligt öppna sina dörrar för allmänheten eftersom de har trätt fram. Snarare kommer det vara så att de som försöker gräva fram deras inre hemligheter (konspirationsfanatiker), de som har ett intresse att ta reda på vilka de är att sina.
Citera
2009-04-07, 02:31
  #31
Medlem
Niccolos avatar
Frimureriets syfte är NWO

Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Vad är frimurarnas mål/syfte/agenda??

Kunde inte hitta svar i texten.


Frimurarnas mål, som individuella medlemmar, är att tjäna sin organisations syften, öppna såväl som hemliga.

Syftet med frimurarorganisationerna är att utgöra det huvudsakliga verktyget för genomförandet av den globala diktatur, som div. statsmän nu börjar ropa alltmer högljutt efter, under namnet den nya världsordningen (NWO).

Agendan utgörs av skapande av politisk polarisering, som tex, höger-vänsterbegreppen och skapande av politiska rörelser, som tex. liberalismen, socialismen, marxismen. Vidare skapande av krig och revolutioner som tex, de båda statskupperna i Frankrike och Ryssland, de båda världskrigen och det kommande tredje.

Fimureriets huvudsakliga arbetsmetod utgörs av "hegels dialektik", där man bestämmer sig för vad man vill åstadkomma, tex. skapande av en övervaknings och polisstat som förberedelse inför NWO-diktaturen. Man ser då tex. till så att brottsligheten stiger och att merparten av poliserna sysslar med annat än brottsbekämpning mfl. åtgärder. Detta kallas för PROBLEM i egels dialektik.

Detta får till följd att medborgarna utsätt för en ökande rad av brott och våldsdåd och vänder sig till politikerna i rop efter fler övervakningskameror och mer telefonavlyssning av sig själva. Denna fas i hegels dialektik kallas för REAKTION.

Nästa fas kallas för SYNTES och innebär att politikerna (läs frimurarna) "villigt" tillfredställer medborgarns krav om minskad frihet och nya bojor för ett successivt förslavande av sig själva.

Djupare information om detta finns i svensk-esten Juri Linas böcker och filmer om hemliga sällskap:
http://www.google.se/url?q=http://www.geocities.com/jyrilina/svenska/omjyri.html&ei=6pvaSa2iC4qT_QbNj6mcCA&sa=X&oi=spel lmeleon_result&resnum=1&ct=result&cd=1&usg=AFQjCNG tPhhEG7GqAWsdY9j8mDtHb7w2SA

Adam Weishaupt som skapade den överordnande organisation som anses styra världens 6 milj. frimurare, arbetade fram illuminaternas system under fem år. Även om frimureriet har anor tillbaks i historien långt före Weishaupt, så var den organisation han skapade genealisk för sitt syfte. I princip har den samma uplägg som underrättelsetjänster, tex. med cellstruktur, men då i nivåer där en underordnad medlem inte känner till de hemligheter som avhandlas i de högre graderna el. kretsarna. Till skillnad mot underrättelsetjänsterna, så kan medlemmarna inom frimureriet nyttjas i brottsligt syfte, utan att de själva är medvetna om detta.
http://www.illuminati-news.com/adam-weishaupt.htm
Citera
2009-04-07, 22:11
  #32
Medlem
Kn Kroks avatar
@ mirrebosna

OK, vi är en herrklubb.

Nöjd?

;^) // Kn Krok (grad XI i St:Laurentius)
Citera
2009-04-07, 22:20
  #33
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
@ mirrebosna

OK, vi är en herrklubb.

Nöjd?

;^) // Kn Krok (grad XI i St:Laurentius)

Grad XI?
Citera
2009-04-08, 00:26
  #34
Medlem
Kn Kroks avatar
Ooops...

Nope! 6:e dvs VI skall det vara!

Tack för puffen!

:^)
Citera
2009-04-11, 16:08
  #35
Medlem
mirrebosnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
@ mirrebosna

OK, vi är en herrklubb.

Nöjd?

;^) // Kn Krok (grad XI i St:Laurentius)

Nej. Du svarar inte på trådens syfte.
Citera
2009-04-16, 23:16
  #36
Medlem
Liemanns avatar
Bra sida med streamande dokumentärer. Länken är om frimurarna.
http://www.documentary-log.com/watch-online-d/130/mysteries-of-the-freemasons/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in