2013-02-27, 12:40
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
lyrica tar ju sån jävla tid att slå på så det jag undrar är om det går att skynda på effekten på nått sätt? jag vill inte banka skiten bara om det finns nått smidigt sätt att få det att gå snabbare.

Töm kapslarna i ett glas varmt vatten med druvsocker o svep det på tom mage.
Citera
2013-02-27, 13:19
Medlem
masterior26s avatar
ja på tom mage går det ju alltid snabbare men jag ska testa att göra som ni säger med att tömma kapslarna i ett glas och ta en kopp kaffe efter, men är det kapslarna som är seg upplösta eller är det pulvret som är svårlöst för det står ju förpackningen hårda kapslar?
Citera
2013-02-27, 14:37
Medlem
stoltajudens avatar
Citat:
ja på tom mage går det ju alltid snabbare men jag ska testa att göra som ni säger med att tömma kapslarna i ett glas och ta en kopp kaffe efter, men är det kapslarna som är seg upplösta eller är det pulvret som är svårlöst för det står ju förpackningen hårda kapslar?

Fått en jäkla massa utskrivna nu efter en svår axeloperation, testade med att bomba de samt tömma kapslarna, föredrar bombning om man endast kör 2-3 dagar i veckan. Funderar på att lägga ner dock och strunta i allt, hjärnan behöver en jäkla tid för att anpassa sig till vardagsrutiner. Får knappt något gjort 3-4 dagar i veckan jag inte tar skiten. Alla år med gobbe har satt sina spår, det saknar man!

Försökte på alla sätt att kontrollera gobbe med 5 days on 2 days off, gick inge vidare. Borde snarare vara 2 days on 5 days off, samma sak med lyrica. Dock får man ju en äcklig AT på lyrica efter 3-4 dagar, det tog månader 24/7 med gobbe att ens komma i närheten av denna äckliga AT. Ne, man ska akta sig för detta gift. Höjer en även jag ett varningens finger för lyrica, har du redan ångest/oro även minimalt så ta inte mer än 1 dag, hämtar själv nog inte ut mer av detta gift.
Senast redigerad av stoltajuden 2013-02-27 kl. 15:00.
Citera
2013-02-27, 15:15
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltajuden
Fått en jäkla massa utskrivna nu efter en svår axeloperation, testade med att bomba de samt tömma kapslarna, föredrar bombning om man endast kör 2-3 dagar i veckan. Funderar på att lägga ner dock och strunta i allt, hjärnan behöver en jäkla tid för att anpassa sig till vardagsrutiner. Får knappt något gjort 3-4 dagar i veckan jag inte tar skiten. Alla år med gobbe har satt sina spår, det saknar man!

Försökte på alla sätt att kontrollera gobbe med 5 days on 2 days off, gick inge vidare. Borde snarare vara 2 days on 5 days off, samma sak med lyrica. Dock får man ju en äcklig AT på lyrica efter 3-4 dagar, det tog månader 24/7 med gobbe att ens komma i närheten av denna äckliga AT. Ne, man ska akta sig för detta gift. Höjer en även jag ett varningens finger för lyrica, har du redan ångest/oro även minimalt så ta inte mer än 1 dag, hämtar själv nog inte ut mer av detta gift.

Jag är tyvärr redan beroende av lyrican har tagit dom nu i ca 3 månader men jag vet vilket jävla gift det är för jag har gjort många ct på heroin och även benso men lyrica var fan med värre fast då låg jag ju på ungefär 1200 mg om dan men självklart åker man på en jävla at på bara 300 mg så det gäller att trappa ner bra innan man lägger av.
Citera
2013-02-27, 18:46
Medlem
Tycker mej kunna käka hur mycket Lyrica som helst utan något rus. Visserligen försvinner ångesten. Dricker starköl till, men inte mycket som händer tillägas kan att jag är kvinna, 166 lång, väger 65..om någon nu vill veta
Citera
2013-02-27, 19:26
Medlem
meeen, åhh, när ska det hända nåt? nån som har lust att chatta lite btw? om vad som helst..har så tråkigt
Citera
2013-02-27, 23:01
Bannlyst
Citat:
Jag är tyvärr redan beroende av lyrican har tagit dom nu i ca 3 månader men jag vet vilket jävla gift det är för jag har gjort många ct på heroin och även benso men lyrica var fan med värre fast då låg jag ju på ungefär 1200 mg om dan men självklart åker man på en jävla at på bara 300 mg så det gäller att trappa ner bra innan man lägger av.

Oj då. Då får man se upp. Det visste jag inte.
Citera
2013-02-28, 03:40
Medlem
stoltajudens avatar
Citat:

Aj då, har upplevt ena riktigt svåra at:s på bens/h här med, så du säger att lyrica är värre?
Då blir det fan till att ta det försiktigt. Fungerar nedtrappning tillfredsställande på lyrica?
Citera
2013-02-28, 08:35
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoltajuden
Aj då, har upplevt ena riktigt svåra at:s på bens/h här med, så du säger att lyrica är värre?
Då blir det fan till att ta det försiktigt. Fungerar nedtrappning tillfredsställande på lyrica?

Ja jag slutade en gång tidigare med lyrica och då trappade jag ner under 1.1.5 månad ungefär och då var det nästan helt smärtfritt, magen var lite kass ett tag efter jag slutat helt men det var ingen stor fara.
Citera
2013-02-28, 15:32
Medlem
Hejsan Flashback!
Jag har gått på lyrica nu i flera flera månader.
Jag äter 150mg 3 gånger om dagen , dvs 450mg lyrica per dag.
I samband med detta äter jag även fluoxetin på morgonen , 20mg och även stesolid 10 mg vid behov.
Till kvällen äter jag stilnoct 20mg för att sova.
Jag undrar om det finns någon medicin som kan täcka upp alla dessa mediciner tillsammans?
Jag lider av PTSD , depression djup , ångest, panikattacker , ligger även under utredning för ADHD - borderline , jag har vart väldigt självmordsbenägen innan och tablettmissbrukare men det är jag frisk ifrån nu.
Tacksam för svar!
Citera
2013-02-28, 17:47
Medlem
Konstigt det här med Lyrica. Jag blir absolut mer påverkad av alkohol om jag inte tagit Lyrica. Konstigt?
Citera
2013-02-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeisme
Konstigt det här med Lyrica. Jag blir absolut mer påverkad av alkohol om jag inte tagit Lyrica. Konstigt?

Lyrica har en tendens att skjuta fram effekten utav alkohol. Vilket leder i sig till att man dricker mer för att uppnå en större effekt och booom så har du en effekt du ej kan kontrollera efter en lång stund. Så var försiktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in