Jahapp. Ytterligare ett initierat "von oben"-svar. Ber att få påpeka att jag inte frågar för att kunna "fuska" mej igenom det här, utan för att jag vill veta vad det handlar om innan jag ger mej in i en karusell som kostar tid, resor (och förlorad arbetsförtjänst i mitt nuvarande jobb).
Det handlar således inte om att fuska till sej ett G genom att kopiera nån annans skolarbete. Det handlar om att göra en bedömning huruvida det alls är lönt att åka dit - för testar dom för synfel eller färgblindhet så kan det ju kännas meningslöst att åka dit om man har en sån defekt.
Stresstester, simultankapacitetstester etc kan vara mycket. Är dom datorbaserade eller görs dom IRL? Varianter? Nivå? Frågor som den här idioten gärna ville ha svar på, men det uppfattas tydligen som fuskförsök.
Så...igen: nån som har gått igenom dom och har lust att berätta? Ni andra kan ju bara hålla igen lite, ok?
(Man kan f ö undra vad ovanstående icke-svar räknas som - posthoreri?)
Jag gjorde tester för ett liknande jobb, testerna pågick under 8 timmar och det var en hel del olika moment.
Det var en avancerad utredning där testerna inte alltid var det man trodde, t.ex. trodde man att det var huvudräkningen de ville kika på när det var dags att räkna under tidspress, men egentligen var det bara ett test för att se om man förstod instruktioner i hur ett test skulle genomföras etc.
Det var väldigt intressant och alla som sedan fick utlåtande fick ett slags "aha-upplevelse" och man såg sidor hos sig själv som man inte var medveten om. Jag vet inte om det är samma typ av test på SOS Alarm, men det var kul att göra testen och kul att få resultaten.