2009-02-05, 17:08
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminist_kille
ja katolicism idag verkar enda hela stora lögnen, påven idag har nazi biskopar, dessutom så hade präster kunnat gifta sig fram till 1400 talet, då nån påve var så snål att han ville ha prästers egendom inom kyrkan, ortodoxa i grekland idag får gifta sig tex,...
protestanska kyrkan i sverige däremot, dem gifter bögar till och med...

man kan börja undra vad man ska tro på.

Jadu kan du nämna en enda nazibiskop i Kyrkan? Kyrkan har just nu som standard att präster inte gifter sig men som tidigare i tråden nämnt så finns det gifta präster i Katolska Kyrkan. Det finns inget slutgiltigt beslut på det och man håller inte det för mer rätt på det sättet jämfört med gifta präster. I frågan om prästers giftemålspremisser så får du nu tro på både hetrosexuella äktenskap eller inget äktenskap. Däremot så funkar inte homoäktenskap alls om man går på kristen teologi.
Citera
2009-02-05, 17:21
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feminist_kille
ja katolicism idag verkar enda hela stora lögnen, påven idag har nazi biskopar, dessutom så hade präster kunnat gifta sig fram till 1400 talet, då nån påve var så snål att han ville ha prästers egendom inom kyrkan, ortodoxa i grekland idag får gifta sig tex,...
protestanska kyrkan i sverige däremot, dem gifter bögar till och med...

man kan börja undra vad man ska tro på.

Får Grekisk ortodoxa präster gifta sig? Är det vad du säger?
Redigera:

Präster får eller t.o.m. måste gifta sig. Biskopar och patriarker däremot får inte så celibat gäller även inom ortodoxin.
Senast redigerad av anjoh66 2009-02-05 kl. 17:30.
Citera
2009-08-13, 20:26
Medlem
Wakey, wakey!

Joh. 16:23–33
Jesus sade till sina lärjungar:
”Vad ni ber Fadern om i mitt namn, det
skall han ge er. Ännu har ni inte bett om
något i mitt namn. Be, och ni skall få, så
att er glädje blir fullkomlig.
Detta har jag sagt er i bilder. Det kommer
en tid då jag inte längre skall tala i
bilder utan med klara ord låter er veta allt
om Fadern. Den dagen skall ni be i mitt
namn, och jag säger inte att jag skall be
till Fadern för er, ty Fadern själv älskar er
eftersom ni har älskat mig och trott att jag
kommer från Gud. Jag kom från Fadern och
trädde in i världen. Jag lämnar världen igen
och går till Fadern.” Lärjungarna sade: ”Nu
talar du med klara ord och inte i bilder.
Nu vet vi att du vet allt, du behöver inte
höra någon fråga dig. Därför tror vi att du
kommer från Gud.” Jesus svarade: ”Nu tror
ni. Den stund kommer, den är redan inne,
då ni skall skingras, var och en åt sitt håll,
och lämna mig ensam. Men jag är inte ensam,
eftersom Fadern är med mig. Detta
har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig.
I världen får ni lida, men var inte oroliga,
jag har besegrat världen.”
Citera
2009-08-13, 21:15
Bannlyst
Katolicismen är inte Kristen.

Finns massor med information men den enklaste boken är väl
Understanding Roman Catholicism
http://chick.com/reading/books/160/160cont.asp

deras kärndoktriner demoleras enkelt av Bibeln självt.

denna hednareligion har visat sin frukt tydligt sen 300talet, miljoner Kristna mördade av dessa antikristna katoliker.

Men TS har inte fattat så mycket då TS själv enbart är en REFORMAD Katolik, då det är allt den så kallade REFORMationen gick ut på, att REFORMERA den katolska kyrkan, dvs. alla protestanter är reformerade katoliker och en katolik är som vi som studerat denna kult enbart ännu en hednareligion, denna försöker dock som alla kulter haka på Bibeln, ulvar i fårakläder.

Men vill du TS ha lite hårdare så kan denna länk vara något:
Roman Catholicism
http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/false_religions.htm#rc

Katoliker är istort sett samma religiösa skrot och korn som muhammadanerna, ett gäng hedningar med noll koll förvridna av sina egna idiotiska traditioner, precis som Fariséerna som Jesus slogs mot.
Citera
2009-08-14, 02:34
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watchman
Katolicismen är inte Kristen.

Roman Catholicism
http://www.jesus-is-savior.com/False%20Religions/false_religions.htm#rc

Bra länk! Bibeln, dvs Guds ord själv knäcker katolska doktriner och traditioner.
Citera
2009-08-25, 14:51
Medlem
Redivivuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin
Katolikerna dyrkar Påven och helgon som om de vore Gudar, traditioner i den katolska kyrkan går ofta före Bibeln tom hos katoliker, Jungfru Maria dyrkas som om hon vore en gudinna av katoliker, de ber t.ex. till deras olike helgon, alla som är kristna vet att de genom detta begår avgudadyrkan, de dyrkar människor som om de vore Gudar, istället för att dyrka Gud.

Påvedyrkan ska man inte ens tala om, när en påve dör så sörjer miljontals människor honom, de ser honom som Guds ställföreträdare, de begår en stor synd genom detta.

Jag kan bara hoppas att Katoliker vaknar upp från deras okunskap och går över till den rena protestantiska läran.

Vad är era tankar om detta? Anser ni också att katoliker gör sig skyldiga till avgudadyrkan genom den påve och helgondyrkan katoliker ständigt gör sig skyldiga till?

Håller med om att detta är synd. Men det är inte den största synden. Den största synden är hädelse mot den Helige Ande. Den som begår den synden blir aldrig förlåten. En annan stor synd är otron, den som dör i otron går evigt förlorad.
Citera
2009-09-11, 17:10
Medlem
Citat:
Den största synden är hädelse mot den Helige Ande. Den som begår den synden blir aldrig förlåten

Vad betyder det? Hur gör man det? Svara i pm så ingen dum snubbe verkligen gör det med hjärtat. då blir det inte så kul!

JAg har bara hört om förhärdelse, när man säger att man har rätt fast Gud säger att det inte är på det viset. När man tex syndar igen och igen och igen och varje gång VET att man syndar, me nsgäer att det man gör är rätt. Är det typ samma sak?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in