2009-02-05, 13:01
Medlem
Belsebs avatar
XP / Windows 7

7an är visserligen lite tidigt att säga eftersom jag bara kört den i ett par veckor men den har imponerat stort på mig, Vista blev jag aldrig vän med. XP fungerade stabilt och bra och kändes som ett stort kliv fram från dom instabila 95/98.
Citera
2009-02-05, 13:10
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pingvinen
ts rubrik var "Bästa Win operativet genom tiderna".

Ändå sitter en hel del och ger utmärkelsen till ett os som inte har lämnat ritbordet ännu. Herregud, det finns inte en enda fb-are som vet hur det ens kommer att se ut i färdigt skick, men ändå har det fått epitetet "best in show". Säger inte att det INTE kommer att bli bra, men vänta tills 2011 innan ni sätter betyg. Patetiskt.

Skämmes ta mig fan!

Varför vänta så länge när det enligt uppgift från MS kommer att lanseras första kvartalet 2010?
Citera
2009-02-05, 13:17
Medlem
WINDOWS XP FFS, elelr 3.11 vista suger häst
Citera
2009-02-05, 17:21
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Varför vänta så länge när det enligt uppgift från MS kommer att lanseras första kvartalet 2010?

Jaha, kanske för att hinna använda den officiella releasen ett tag innan den får sitt betyg? Är ett år för lång tid?
Citera
2009-02-05, 17:26
Bannlyst
Enligt mig är det;

1. Windows millenium, klockren..strulade aldrig
2. Windows XP, en upphottad version av millenium
3. Windows vista, en upphottad version av XP, som förvisso inte strular för mig.
Citera
2009-02-05, 18:16
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Enligt mig är det;

3. Windows vista, en upphottad version av XP, som förvisso inte strular för mig.

snälla säg att du bara skojar

eller så installerade du, startade notepad och stängde av. I det scenariot så kan jag tänka mig att du upplevde det som "väl fungerande"...
Citera
2009-02-05, 19:03
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Citera
2009-02-05, 19:12
Bannlyst
Citat:
snälla säg att du bara skojar

eller så installerade du, startade notepad och stängde av. I det scenariot så kan jag tänka mig att du upplevde det som "väl fungerande"...

Nej jag skojar inte alls. Hade aldrig några problem med mitt Win ME. Det tog ett tag innan jag gick över till XP som på den tiden hade jävla massa buggar..innan XP blev bättre så att säga.

Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina

Och med det menar du vad? Jag skriver ju mina åsikter om detta..och som jag sa, vista strular inte för fem öre och har aldrig strulat för mig för den delen heller..
Citera
2009-02-05, 19:18
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Jaha, kanske för att hinna använda den officiella releasen ett tag innan den får sitt betyg? Är ett år för lång tid?

Behöver du verkligen ett helt år på dig att bilda dig en uppfattning om ett os?
Visst, man kanske får vänta in ett servicepack innan man blir helt nöjd med ett byte, men nog borde man kunna se var det är på väg på kortare tid än ett år.

Citat:
Enligt mig är det;

Snälla, motivera gärna utförligt ditt val av ME som guldmedaljist. Det skall bli roligt att höra.
Citera
2009-02-05, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Behöver du verkligen ett helt år på dig att bilda dig en uppfattning om ett os?
Visst, man kanske får vänta in ett servicepack innan man blir helt nöjd med ett byte, men nog borde man kunna se var det är på väg på kortare tid än ett år.

Snälla, motivera gärna utförligt ditt val av ME som guldmedaljist. Det skall bli roligt att höra.

Ett helt år på att bilda mig en uppfattnign om ett OS? Vad menar du med det? JAg sa bara att jag väntade med att gå över till XP då mitt ME funkade klockrent till mina ändamål. Så jag hade ingen anledning att byta. Och mina vänner som bytte till XP fick bara massa problem i början, därför väntade jag med att byta.

Och nu ska jag motivera utförligt mitt av av ME som guldmedaljist.
Jag var ung, jag kanske var runt 10-14 år gammal? Operativsystemet användes till att konvertera filmer, kolla på filmer, ladda ner, spela spel. Det strulade ALDRIG för min del vad jag än använde OS'et till. Därför hamnar den på nummer ett.

Sedan kommer XP, där jag har haft lite problem med, men inte mycket alls. Följt av Vista.

Du måste ju förstå att eftersom jag valde ME så innebär det att det var många år sedan, och att jag då var yngre, och använde OS'et andra ändamål än vad jag gör idag.. och det jag använde ME till var ju som sagt att konvertera filmer, spela spel, ladda ner, kolla filmer med mera... och för såna ändamål funkade det klockrent! Och strulade som sagt aldrig.

Men om man var lite äldre än vad jag var vid den tiden, och använde ME till andra ändamål så kanske det inte funkade som det skulle, inte fan vet jag.. men för mig och mina ändamål så fungerade ME perfekt. För en nätverkstekniker eller liknande kanske ME inte är att föredra...

Men ha bara i åtanke att det var många år sedan och att jag var riktigt ung då...
Citera
2009-02-05, 19:51
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Och med det menar du vad? Jag skriver ju mina åsikter om detta..och som jag sa, vista strular inte för fem öre och har aldrig strulat för mig för den delen heller..
Du skrev "Windows vista, en upphottad version av XP".

Generalknasfel uttalande, eftersom XP och Vista har olika kärnor.
Kärna=Kernel

Mao 2 helt skilda system.
Senast redigerad av dobbelina 2009-02-05 kl. 19:54.
Citera
2009-02-05, 20:07
Medlem
Draedons avatar
Det första jag skrev var ett svar till pingvinen.

Citat:
Ett helt år på att bilda mig en uppfattnign om ett OS? Vad menar du med det? JAg sa bara att jag väntade med att gå över till XP då mitt ME funkade klockrent till mina ändamål. Så jag hade ingen anledning att byta. Och mina vänner som bytte till XP fick bara massa problem i början, därför väntade jag med att byta.

Och nu ska jag motivera utförligt mitt av av ME som guldmedaljist.
Jag var ung, jag kanske var runt 10-14 år gammal? Operativsystemet användes till att konvertera filmer, kolla på filmer, ladda ner, spela spel. Det strulade ALDRIG för min del vad jag än använde OS'et till. Därför hamnar den på nummer ett.

Sedan kommer XP, där jag har haft lite problem med, men inte mycket alls. Följt av Vista.

Du måste ju förstå att eftersom jag valde ME så innebär det att det var många år sedan, och att jag då var yngre, och använde OS'et andra ändamål än vad jag gör idag.. och det jag använde ME till var ju som sagt att konvertera filmer, spela spel, ladda ner, kolla filmer med mera... och för såna ändamål funkade det klockrent! Och strulade som sagt aldrig.

Men om man var lite äldre än vad jag var vid den tiden, och använde ME till andra ändamål så kanske det inte funkade som det skulle, inte fan vet jag.. men för mig och mina ändamål så fungerade ME perfekt. För en nätverkstekniker eller liknande kanske ME inte är att föredra...

Men ha bara i åtanke att det var många år sedan och att jag var riktigt ung då...

Jajaja, lugna sig nu... Jag ville bara höra din motivering eftersom de flesta annars verkar vara överens om att ME är ett av de sämsta operativen MS har krystat ut. När kom ME egentligen? Jag är blott 25 år nu så jag kan ju inte ha varit lastgammal när det lanserades, men jag kommer ihåg att jag blev mäkta besviken över ME och avfärdade det ganska omgående som skit förpackat i ett windowsskal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in