Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-02-02, 10:56
Medlem
hottentotts avatar
Windows 97 var Windows 98's arbetsnamn så nog har det existerat alltid
--
ändrade mig :P
Citera
2009-02-02, 10:56
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Varken NT 4 eller Windows 2000 (NT 5) var server-OS även om det fanns serverversioner av båda två. NT 4 var väl avsett för workstations, ett produktsegment som inte riktigt existerar idag antar jag, och windows 2000 var även tänkt till kontors och -hemdatorer.

Windows 97 har däremot aldrig existerat.

"Nätverks-OS med server-versioner" då =)
Och det släpptes aldrig Windows 97, utan det blev Windows 98 istället, ja. Det betyder inte att det inte fanns piratade Win97 Vilket är en bidragande faktor till att det var så uselt.
Citera
2009-02-02, 11:02
Medlem
aCeees avatar
Aldrig använt ME, så jag får säga Vista.
Helt fruktansvärt
Citera
2009-02-02, 12:23
Medlem
jerryleelviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixx
Förstår inte varför alla är på Vista. Bara för att era datorer inte klarar av vista betyder det inte att vista suger.
Iaf, ME får min röst.

Nja, riktig så enkelt är det inte. Jag har också sett datorer som går fint med Vista, däribland en av mina egna.

Det är snarare så att markanden bestämmer och om företag inte uppgraderar till senaste Win OS så anses det allmänt som en flopp. Detta gäller ju Vista över hela världen. Företag vill ju gärna behålla datorer som inte är så gamla men ändå uppgradera. I fallet Vista har detta varit näst intill omöjligt, både vad det gäller systemkrav och stöd för klient/server baserade installationer.

Alltså vill Microsoft själva komma ifrån rådande situation snarast möjligt med hjälp av Win 7 som i tester visar att det går fint på datorer som annars knäcks av Vista. (Computer Sweden för ett par veckor sedan)

I företagsvärlden har Microsoft genom avtal varit (och är fortfarande) tvungna att tillhandahålla nedgraderingsmöjligheter till alla större märken som Lenovo, HP och Fujitsu Siemens. Annars hade ingenting eller mycket lite sålts i den världen.
Citera
2009-02-02, 12:31
Medlem
DrH4xxs avatar
ME fungerar bra på server dator, det hade jag, riktigt bra faktist!

Min röst faller på Vista då det är helt värdelöst om du frågar mig....
Citera
2009-02-02, 13:10
Medlem
-ELF-s avatar
Många här verkar hata Windows ME. Men jag har alldrig använt det så jag kan inte säga något om det.
Win operativ jag använt: DOS, Win3.11, Win95, Win98, Win2k, WinXP, WinVista, Win7 Beta.
Utan dessa får jag säga att Win98 är det sämsta operativet. För det har alltid strulat på alla våra datorer.
Citera
2009-02-02, 13:21
Medlem
wizzmans avatar
Fast öven Xp var dåligt när det kom man fick trixa som fan med massa special knep för att inte skärmen kördes i 60hz te x.
Men det bästa genom tiderna för mig är Xp det är stabilt som en oljeplattform.
Sämsta är Windows 98 och 95.
ME var väl inte så pjåkigt iaf?

Vista är skäp rakt igenom
Senast redigerad av wizzman 2009-02-02 kl. 13:23.
Citera
2009-02-02, 14:35
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixx
Förstår inte varför alla är på Vista. Bara för att era datorer inte klarar av vista betyder det inte att vista suger.

Det handlar inte om att datorn inte klarar det, det gör alla mina datorer galant.
Det är själva "systemet" i sig som är brutalt jobbigt, att hålla på som det marknadsfördes som att det skulle "lösa" eventuella hot av virus självt osv, det var nåt som tiltalade mig rejält, men det sket sig som sagt rejält, med att när man gjorde en separat koll och hittade MÄNGDER av infektioner, filer som inte gick att ta bort osv, det känns som att jag fick fel "första intryck" av Vista, men ni ska veta att jag provat många gånger, bla har jag en dator dessvärre som levereades med Vista, och har även ominstallerats otalet gånger, men bara tröttsamma resultat.

Det funkar bra det gör det, men det slutar ALLTID med en linux installation på den, just av den enkla anledningen att jag inte gillar Vista och blir Linux på heltid, roligare att pilla med, det känns som att Vista är "låst" på något sätt att man inte kan ändra det man vill.

Sen kan man ju diskutera hur mycket ett system med stängs kod ska tillåttas att ändras, men som det är för mig personligen så gillar jag det inte alls, den enda jag i princip kan säga att jag gillar är den svarta menyn längst ner, men det är å andra det ända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in