2009-04-01, 20:55
Medlem
CristyGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Fast det finns väl inga belägg för att just iranierna skulle vara särskilt inavlade?
Är det någon som sett "Uppdrag Granskning" nu? Kom precis hem och såg att det handlade om kusinäktenskap.
Citera
2009-11-24, 00:21
Medlem
Gammal tråd men jag känner mig tvungen att skriva här pågrund av att folk är så grovt dumma ibland.

Till ni som tror att dagens assyrier inte är ättlingar till de forntida assyrierna så frågar jag er varför pratar dom arameiska, språket assyrierna pratade från år 800 f.k ungefär framåt. Varför finns den ASSYRISKA STJÄRNAN på golvet tror jag det var i kyrkan Mor Gabriel vid sydöstra Turkiet (Tur Abdin heter delen som var en del av assyriska riket förr)? som bygged nån gång i 300 talet tror jag det var.

Arkeologer har nyligen hittat en sten där det står skrivet på både feniciska och luviska vid sydöstra turkiet. Personen som har skrivit benämner först assyrien som "Assur" och sedan när han skriver på luviska benämner han Assyrien som "Sur". Dagens assyrier/syrianer säger "Suryoyo" på arameiska för att säga vad de är, (eller oromoyo/othuroyo, Othur=Athur=Ashur) och tack vare stentavlor som denna och en massa andra man har hittat så är det ganska hårt bevisat att ordet "Suraya/Suryoyo" härstammar från "Assuraya".

Har en massa mer grejer att säga men det får räcka för nu...
Citera
2010-08-16, 21:40
Medlem
Simpson78s avatar
Inavel bland Assyrier, Turkar? Hur kommer det sig att brudarna är så jävla snygga då? Dom borde ju se ut som mongolider om det skulle pågå inavel.
Är det någonstans man kan påstå att det pågår inavel så är det bland araber, bosnier och Albaner. Bosnier är ju tillsammans med Albaner europas fulaste folkslag med engelsmän på tredje plats.

Edit: Assyriska präster vägrar sedan många år tillbaka att viga släkt eller kusiner. Samma gäller Armenierna.
Som präst så frågar dom alltid, är ni kusiner svarar dom ja så blir det ingen vigsel. Svarar dom nej men ändå är släkt så har ju prästen liksom ingen skyldighet att ta reda på sanningen. Han litar helt enkelt på vad folk säger.
Senast redigerad av Simpson78 2010-08-16 kl. 21:45.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in