Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-01, 20:27
Medlem
Hallå, startar en till tråd om ett annat ämne..

Har haft opera nu ett halvår och jag älskar det verkligen, funkar bra till allt, snabbmenyer, gömda fält, bra funktioner! Men en sak stör mig, när jag klickar på en torrent startar inte mitt Bitcomet - utan Opera öppnar sitt egna downloadprogram i en ny flik.. Hittar ingenstans o ta bort den här funktionen på, nån som vet?

Citera
2009-02-01, 23:44
Medlem
tomorres avatar
opera:config#BitTorrent|Enable

Alltså - skriv opera:config i adressraden, klicka på BitTorrent och ta bort krysset i rutan "Enable".

Sen kan du gå till Tools -> Preferences -> Downloads, ta bort krysset vid "Hide filet ypes opened with Opera" och söka på "torrent" i quick find. Ange sedan sökvägen till Bitcomet för att automatiskt öppna torrent-filer i detta.
Citera
2009-02-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomorre
opera:config#BitTorrent|Enable

Alltså - skriv opera:config i adressraden, klicka på BitTorrent och ta bort krysset i rutan "Enable".

Sen kan du gå till Tools -> Preferences -> Downloads, ta bort krysset vid "Hide filet ypes opened with Opera" och söka på "torrent" i quick find. Ange sedan sökvägen till Bitcomet för att automatiskt öppna torrent-filer i detta.

Tack för hjälpen! Ja fick bort enable-krysset.. Men sen har ja svenska versionen, så ja hittar inte downloads.. Har kollar igenom hela rullgardinen.. hmm? Känner mej dum i huvet!
Citera
2009-02-02, 00:19
Medlem
tomorres avatar
Nä, det är i menyn. Kanske Verktyg -> Inställningar -> Nedladdningar

Tryck Ctrl + F12 så får du fram inställningarna!
Citera
2009-02-02, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomorre
Nä, det är i menyn. Kanske Verktyg -> Inställningar -> Nedladdningar

Tryck Ctrl + F12 så får du fram inställningarna!

Har gått igenom hela inställningsrutan, finns inte nedladdningar nånstans..? Vart ligger quick find sen då?
Citera
2009-02-02, 00:37
Medlem
FAN, ja hittade det ju där, o nu försvann det!?

Ja klickade på en torrent, då kom det upp en ruta där jag kunde välja program, klickade i lite för o testa.. När jag sedan klickade på torrenten igen kommer det upp en liten ruta med texten "error_torrent_cannot_open".. Så ja får inte upp rutan igen, o kan inte ändra tillbaks..

Fan va ja ogillar datorer ibland.. tips?
Citera
2009-02-02, 00:37
Medlem
fettabrydens avatar
är inte bitcomet jävligt förlegat och till och med förbjudet på många trackers? kör µTorrent istället
Citera
2009-02-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettabryden
är inte bitcomet jävligt förlegat och till och med förbjudet på många trackers? kör µTorrent istället

Inget ja vet nåt om, bitcomet funkar prima för mig! Litet, går snabbt o funkar alltid.. =) uTorrent segar ihop datorn totalt för mej..
Citera
2009-02-02, 00:44
Medlem
qrizzes avatar
Det räcker ifall du skriver opera:config i adressfältet och avaktiverat bittorrent.

Sedan väljer du att bitcomet är förval för .torrent
Starta sedan om opera så ska du se att det fungerar.

Iaf för mig. Dock så använder jag utorrent.

edit:
om det kommer upp en ruta med öppna, spara, avbryt m.m. så klicka öppna. och välj bitcomet i listan. finns det inte med så leta fram de.
Citera
2009-02-02, 00:46
Medlem
TheCazes avatar
Har du gjort så här?
http://img401.imageshack.us/img401/1570/47825223vc9.jpg
Citera
2009-02-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheCaze
Har du gjort så här?
http://img401.imageshack.us/img401/1570/47825223vc9.jpg

ÅÅÅH tack!! Ni e fan underbara gubbar..

De va redigera-rutan ja fick upp som försvann för mig, nu funkar det som de ska! Wiiiee..

- Problem solved, Opera for ever helt enkelt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in