2010-06-13, 18:38
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackened57
Finns det nåt script som gör att man kan få bara låt och artist på skrivbordet?
Hade uppskattats

snackar du iTunes eller spotify ? för om du pratar om spotify så handlar de senaste sidorna om sånna scripts och om du pratar iTunes finns det nått annat program som folk använder istället för GeekTools
Citera
2010-06-13, 18:59
Medlem
blackened57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
snackar du iTunes eller spotify ? för om du pratar om spotify så handlar de senaste sidorna om sånna scripts och om du pratar iTunes finns det nått annat program som folk använder istället för GeekTools

Pratade om Spotify (Trodde jag skrev detta)

Men vad jag förstod så var det om man ville ha albumcover och dylikt?
Citera
2010-06-13, 19:09
Medlem
harrings avatar
Citat:

Låt:

Artist + Album(bara namnet)

Är de jag använder när jag har på Geektools så de borde funka kanon och som du säkert vet så måste du ha growl aktiverat med spotify

Citat:

Man tänker oftare snabbare än man skriver och då försvinner vissa viktiga detaljer, a jo det är nog några sidor av folk som hade problem med coverart scripten
Citera
2010-06-13, 19:30
Medlem
blackened57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Låt:

Artist + Album(bara namnet)

Är de jag använder när jag har på Geektools så de borde funka kanon och som du säkert vet så måste du ha growl aktiverat med spotify

Man tänker oftare snabbare än man skriver och då försvinner vissa viktiga detaljer, a jo det är nog några sidor av folk som hade problem med coverart scripten

Helt underbart! Tackar för hjälpen!
Citera
2010-06-14, 18:10
Medlem
cc_zeros avatar
Jag försöker få igång några rss feedar på mitt skrivbord utan någon större lycka.

Ladda ner news.sh, den som verkar länkas till överallt på nätet i princip. Med orginallänken funkar det fint, men när jag själv lägger in t.ex. torrentleech feed eller flashback feed så funkar det inte längre.

Antar att det har något med hur jag sparar själva filen. Har sett till så textedit bara ska spara i plaintext utan några tillägg(som .txt). Provat både med utf8 och den som är förhandsvalet utan någon större framgång.

Någon som vet vad jag gör för fel?

Edit: Insåg att jag kanske måste chmoade filen eller något? Om det behövs, hur gör man det?
Edit2: Googlade lite och lyckades ta mig fram till filen i documents och körde sen "chmod 777 tlnews.sh" som jag döpt filen till.. Funkar fortfarande inte, men är djävligt tveksam på att jag är rätt på det.
Senast redigerad av cc_zero 2010-06-14 kl. 18:24.
Citera
2010-06-14, 20:09
Medlem
När jag har ställt in allt på spotify-scriptet vart ska jag trycka då? Ser ingen ok knapp eller liknande.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=694201080756P22e5

Alltså där, vart ska jag trycka
Citera
2010-06-14, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
När jag har ställt in allt på spotify-scriptet vart ska jag trycka då? Ser ingen ok knapp eller liknande.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=694201080756P22e5

Alltså där, vart ska jag trycka

Du är klar då, stäng ner Geektools så försvinner rutan
Citera
2010-06-14, 20:14
Medlem
Men jag får bara upp två tomma rutor. Jag kör spotify men ändå händer inget.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e34201081359P6993

Så ser det bara ut.
Citera
2010-06-14, 20:25
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Men jag får bara upp två tomma rutor. Jag kör spotify men ändå händer inget.

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=e34201081359P6993

Så ser det bara ut.

Vilka spotify script kör du med? Har du installerat growl och hookat upp det med spotify?

Jag själv kör med album, Artist+skivnamn samt låtnamn. Satte alla på refresh 1sek och sen funkade fint.
Citera
2010-06-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Vilka spotify script kör du med? Har du installerat growl och hookat upp det med spotify?

Jag själv kör med album, Artist+skivnamn samt låtnamn. Satte alla på refresh 1sek och sen funkade fint.

Kör med Csharpers script som är postat en sida bak.

Japp har installerat growl och kör spotify med det.
Senast redigerad av mojojojojojo 2010-06-14 kl. 20:47.
Citera
2010-06-14, 20:37
Medlem
Vilken version utav GeekTools använder ni?
Jag körde v2.1.2 (112) länge (funkade bra inga problem), provade sedan att uppdatera (mest nyfiken) till v3 som är den senaste. Märkte då att den drog mer ram. Inte för att jag har brist på ram men intressant ändå.
V2 tog ca 3-5MB medans V3 tog 90-100MB och båda körde samma scripts. Har ni några andra erfarenheter?
Citera
2010-06-14, 20:51
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Kör med Csharpers script som är postat en sida bak.

Japp har installerat growl och kör spotify med det.

Du råkade inte fiffla till scripten för image och shell? Gjorde jag till en början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in