2009-02-01, 11:21
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazebag
Enligt mig smutsar [Folkpartiet] i nuläget ner hela den liberala ideologin genom att agera som de gör. Äcklande.
Väldigt många människor struntar i att koncept blir meningslösa när man låter dem betyda lite vad som helst från gång till gång. Folkpartiet utnyttjar detta när de kallar sig "liberaler": de får ett fint värdeord som många gillar, men behöver inte begränsa sig till att föra en frihetlig politik. I sanning struntar de ju totalt i liberalismen; de är ungefär så elakt förmyndande som ett parti kan bli.

Fast som jag säger i FrasseFloyds signatur. Det beror ju på om man prioriterar idéerna eller att ha makt. Vill man ha makt kan man gå med i Folkpartiet och låtsas att man är liberal, trots att liberalismens idéer fullständigt överges i samma stund. Eller också håller man fast vid frihetsidealet hellre än maktsuget, varpå man möjligtvis lägger sin röst på LP.
Citera
2009-02-01, 12:16
Medlem
JackieDans avatar
LiberalaPartiet.se är det enda 'riktiga' liberala partiet som finns i Sverige idag skulle jag tro. De ska jag rösta på 2010.
Citera
2009-02-01, 14:51
Medlem
volkovs avatar
Bara de liberala på flashback borde kunna höja KLPs röstantal med 100% 2010. Lägg där till lite kommunal aktivism i form av torgmöten och eventuella kanditaturer till kommunfullmäktige och KLP kan ha en bra start. I all optimistisk anda sett förstås.
Citera
2009-02-17, 09:40
Medlem
timpakays avatar
nu är detta iof inte något liberalt parti men den nuvarande presidenten i tjeckien Vàclav Klaus stödjer den österrikiska skolan och har skrivit flertalet artiklar för den liberala tankesmedjan cato institute i usa samt är medlem av mont pelerin society. Han tror ej heller på antropogen klimatförändring och kallar environmentalism för moderna motsvarigheten till kommunism. Hans parti är inte lika liberalt men en politiker som passar min smak.
Citera
2009-02-18, 18:22
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volkov
Bara de liberala på flashback borde kunna höja KLPs röstantal med 100% 2010. Lägg där till lite kommunal aktivism i form av torgmöten och eventuella kanditaturer till kommunfullmäktige och KLP kan ha en bra start. I all optimistisk anda sett förstås.
Jo, minst 2000 röster bör vi i dagsläget få, kanske mer.
Citera
2009-02-18, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Jo, minst 2000 röster bör vi i dagsläget få, kanske mer.
Ojdå, jag som trodde jag var optimist och tyckte att 1000 röster vore en succé.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in